Ford Capri | 1968 - 1986
Ford Capri Electric | 2024 -
Fiat 500 | 1957 - 1975
Fiat 500 | 2007 -
Mitsubishi Eclipse | 1989 - 2011
Mitsubishi Eclipse Cross | 2017 -
Dodge Challenger | 1970 - 1974
Dodge Challenger | 2008 -2023
Pontiac LeMans | 1961 - 1981
Pontiac LeMans | 1988 - 1993
8 / 10

Dodge Challenger | 2008 -2023

A treia venire a lui Dodge Challenger a fost motivată, în bună măsură, de un interes al constructorilor americani în design-uri retro la începutul aniilor '00. Ford a dat tonul, cu mai multe concepte cu accente scoase din anii '30-'50, puse apoi în practică pe generația a cincea a Ford-ului Mustang. Acel model, lansat în 2005, a devenit foarte popular grație stilului ce amintea de modelul creat sub tutela lui Lee Iaccoca și lansat în 1964. Cu umeri pătrați, faruri încastrate în bară și o laterală simplificată, rivalii Dodge și Chevrolet n-au putut privi prea mult de pe margine - la fel ca cu patru decenii mai devreme.


Chevrolet a răspuns, relansând modelul Camaro (generația a patra ieșise din producție în 2002), la fel, cu un styling retro. Camaro a devenit faimos grație prezenței în seria de filme „Transformers”, în rolul lui Bumblebee, dar Challenger avea să râdă la urmă cu performanțele cele mai nebunești. Modelul Challenger a fost lansat în 2008, în categoria muscle car-urilor de dimensiune mare. Până în 2023, când producția s-a terminat, Dodge a ridicat periodic ștacheta, iar vârfurile sunt absolut incredibile.


Modelul Challenger Hellcat a fost lansat în 2015 cu un V8 Hemi de 6,2 litri ce dezvolta 707 cai putere și 881 Nm. Ulterior, special pentru concurenții din cursele de drag care se înscriu în clasele de producție (pro-stock), Dodge a lansat modelul Demon. Acesta dezvolta până la 840 cai putere dacă foloseai benzină de 100. Motorul, un V8 tot de 6,2 litri, dar nou, era cuplat la un supercharger mecanic de 2,7 litri și oferea 1.044 Nm. Aceste mașini aveau anvelope Nitto Tyre special dezvoltate și au fost produse într-o serie limitată, începând din 2018. Ele erau mai ușoare cu aproape 100 de kilograme decât un Hellcat normal, dar tot cântăreau aproape două tone.


Concluzia generală? Toată lumea a iubit Challenger-ul, iar dispariția sa a fost tratată ca finalul unei epoci. Dodge a dat tuturor o lecție despre cum readuci în actualitate un nume legendar pentru a îi onora istoria și pentru a construi una chiar mai mare.


Sursă foto: Dodge

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri