Ford Capri | 1968 - 1986
Ford Capri Electric | 2024 -
Fiat 500 | 1957 - 1975
Fiat 500 | 2007 -
Mitsubishi Eclipse | 1989 - 2011
Mitsubishi Eclipse Cross | 2017 -
Dodge Challenger | 1970 - 1974
Dodge Challenger | 2008 -2023
Pontiac LeMans | 1961 - 1981
Pontiac LeMans | 1988 - 1993
2 / 10

Ford Capri Electric | 2024 -

Acum 2-3 ani, Ford ne anunța, prin diferiți oficiali ai mărcii, că o strategie importantă pentru Ovalul Abastru reprezintă revigorarea numelor cunoscute din trecutul său. De atunci, publicul a primit Puma (o sportivă compactă concepută pentru piața europeană a aniilor '90) sub forma unui crossover asamblat la Craiova, dar și Bronco și Explorer EV. Ultimele două au păstrat rețeta originală, deși Explorer vine doar cu propulsie pur electrică. În fine, numele „Mach” a fost folosit pentru Mustang Mach-E, primul EV Ford și, acum, concernul din Dearborn, Michigan, a dezvăluit și Capri EV. Evident, nu mai există nicio legătură cu coupe-ul de demult.


Noul Capri are, totuși, câteva tușe de design retro, mai ales linia geamurilor laterale și semnătura luminoasă a farurilor și stopurilor, dar, în rest, vorbim de un crossover obișnuit. Autonomia pare bună, undeva între 570 de kilometri și peste 620 de kilometri (WLTP) în funcție de tipul de baterie și numărul de motoare electrice, iar versiuni sportive sunt aproape garantate, deși Ford nu le-a confirmat. În fond, dacă Puma a primit un ST, cu siguranță va exista și un Capri cu mai multă putere - poate o ocazie de a revigora și numele Capri RS2600 sau RS3100.


Este la latitudinea fiecăruia dacă decizia de a pune un nume, care a devenit faimos grație unui anumit tip de automobile, pe un cu totul alt tip de mașină este corect. Un nume este, până la urmă, doar un nume. Dar el nu există în vid, asocierea cu trecutul există, mai ales pentru cei care au prins vechile Capri-uri, iar aceia nu par să aprecieze (judecând după reacțiile din social media) noua găselniță a Ford. Rămâne să vedem dacă vor fi cozi în showroom-uri sau nu. Eu, unul, nu apreciez această practică și nu o voi face niciodată, mi se pare un caz clasic de piggybacking în care șefii Ford de azi speră să se folosească de notorietatea Capri pentru a avea un start lansat cu noul model, care însă are o identitate proprie și complet diferită.


Sursă foto: Ford

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri