„Povestea de dragoste a Americii” - astfel prezenta Pontiac noul LeMans, care a fost lansat în vara lui 1987. Mașina nu era nimic altceva decât un Daewoo LeMans, hatchback de origine coreeană de pe linia genealogică a lui Daewoo Nexia/Cielo (nume date pentru a doua generație). Cu alte cuvinte, un Opel Kadett E trecut prin mai multe crize de identitate. Printr-o conexiune inexplicabilă, Daewoo LeMans a fost vândut în Statele Unite sub brand-ul Pontiac, deși în alte colțuri ale lumii a rămas sub sigla Daewoo (se putea găsi și ca Daewoo Heaven sau Daewoo Fantasy în aceeași perioadă).
Modelul LeMans era produs în Coreea de Sud, fiind una dintre primele mașini coreene cu un Cx scăzut. El a folosit platforma GM T și are o reputație îndeajuns de bună în țara sa de origine încât un exemplare se află la intrarea Muzeului Național al Coreei, în Seul. Daewoo LeMans a fost, de asemenea, primul model din acea țară cu un instrumentar de bord digital. În America, însă, nimeni nu a fost impresionat de tentativa ieftină a Pontiac de a își face loc pe segmentul modelelor compacte cu acest european îmbrăcat în asiatic și reîmbrăcat în american. Cumva, mașina a supraviețuit pe piață până la începutul aniilor '90. Și să ne mai întrebăm de ce Pontiac nu mai există astăzi?
Sursă foto: Pontiac