Anii '20 - Bugatti Type 41 Royale
Anii '20 - Cord L-29
Anii '20 - Isotta Fraschini Tipo 8A
Anii '30 - Auburn 851SC Boattail Speedster
Anii '30 - Talbot Lago T150
Anii '30 - Citroen Traction Avant
Anii '40 - Delahaye 135 MS
Anii '40 - Jaguar XK120
Anii '40 - Cadillac Series 62 Club Coupe
Anii '50 - Mercedes-Benz 300 SL
Anii '50 - Alfa Romeo Giulietta Spider
Anii '50 - Chevrolet Corvette C1
Anii '60 - Jaguar E-Type Series 1
Anii '60 - Ferrari 250 GTO
Anii '60 - Lamborghini Miura
Anii '70 - Maserati Bora
Anii '70 - Lamborghini Countach LP400
Anii '70 - Alfa Romeo Montreal
Anii '80 - Aston Martin Lagonda
Anii '80 - Ferrari Testarossa
Anii '80 - DMC DeLorean
Anii '90 - Lotus Esprit S4 V8
Anii '90 - Dodge Viper
Anii '90 - BMW 850 CSi
Anii '00 - Pagani Zonda F
Anii '00 - Porsche Carrera GT
Anii '00 - Maserati MC12
Anii '10 - Ford GT
Anii '10 - McLaren 720S
Anii '10 - Tesla Model S
Anii '20 - Aston Martin DBS 770 Ultimate
Anii '20 - Polestar 1
Anii '20 - Lexus LC 500
4 / 33

Anii '30 - Auburn 851SC Boattail Speedster

Cum am promis deja că nu vom vorbi de modele unicat, creații precum Phantom Corsair-ul proiectat la comanda succesorului la tronul imperiului Heinz sau Mercedes-Benz-ul SSK ce a fost comandat de Contele Felice Trossi, pilot al lui Enzo Ferrari în perioada interbelică, nu se vor găsi în acest top. Chiar și așa, selectarea unor favorite este deosebit de grea, căci e ca și cum ai alege care membru din corp nu-l vrei tăiat. Cum poți selecta dintre o Alfa 8C 2900B și un Bugatti Type 57SC Atlantic? Dacă mai pui la socoteală și un Talbot Lago T150SS cu caroserie Figoni et Falaschi și un Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster, calculele devin chiar ingrate. Dar am făcut un efort, sperăm noi, semi onorabil.


Începem, deci, anii '30 cu Auburn 851SC Boattail Speedster, ultima mașină construită de marca americană Auburn. Aceasta producea modelul Speedster încă de la finele aniilor '20, iar modelul 851 a fost produs în perioada 1934-1937 cu o caroserie desenată de Gordon Buehrig care colaborase și cu Duesenberg. Cu un motor de 4,6 litri cu opt cilindri ce putea fi oferit în variantă supraalimentată de 150 de cai putere, mașina a fost populară printre starurile de la Hollywood din acea vreme care-și doreau un model construit în America ce putea sări de 160 km/h într-o vreme în care o mașină de familie ieftină nu sărea de 100 km/h.


Sursă foto: National Motor Museum - Beaulieu

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri