Leyat Helica - 1921
Stout Scarab - 1932
Persu - 1923
Dymaxion - 1933
Alfa 40/60 HP Aerodinamica - 1914
Brooke 25/30 HP Swan Car - 1910
Hoffmann - 1951
TASCO - 1948
Carver One - 2002
L'Œuf électrique - 1942
9 / 10

Carver One - 2002

Am fi putut să completăm topul fără mașini din secolul 21, dar n-am vrut să se-nțeleagă că inventivitatea a dispărut undeva în anii '50. Astfel i-am dat spațiu de manevră olandezului Chris van den Brink care a creat Carver, un fel de automobil-motocicletă care a fost prezentat acum mai bine de 20 de ani, deși varianta de serie Carver One a fost gata abia în 2007. La acea vreme, vehiculul a fost lăudat de mai multe publicații - inclusiv Top Gear - iar o variantă electrică și una (oarecum) utilitară sunt disponibile și acum.


Principiul din spatele lui Carver este simplu: secțiunea principală a caroseriei poate pivota, lăsându-se pe viraje după același principiu implicat în virarea motocicletelor, pe care le „culci” pe o parte pentru a negocia viraje strânse. Cockpit-ul îngust permitea ca un șofer și un pasager să stea în tandem, în timp ce Carverul se înclina până la 45 de grade prin viraje. Inițial, motorul era unul cu patru cilindri și 660 cmc care oferea 65 de cai putere, îndeajuns pentru o viteză maximă de peste 100 km/h.


Sursă foto: Carver

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri