Leyat Helica - 1921
Stout Scarab - 1932
Persu - 1923
Dymaxion - 1933
Alfa 40/60 HP Aerodinamica - 1914
Brooke 25/30 HP Swan Car - 1910
Hoffmann - 1951
TASCO - 1948
Carver One - 2002
L'Œuf électrique - 1942
8 / 10

TASCO - 1948

Gordon M. Buehrig nu este un nume pe care-l recunosc, la prima vedere, prea mulți iubitori de mașini, deși ar trebui. Buehrig a fost responsabil pentru niște mașini americane legendare ca, de exemplu, Auburn 851 Speedster, dar și seria Cord 810-812, pe lângă câteva versiuni ale celebrelor Duesenberg Model J. După Război, Buehrig a revenit cu ideea de a produce o mașină sport „cu un design inspirat din trend-urile europene”, iar rezultatul a fost TASCO.


Numele mașinii prezentate în 1948 este, de fapt, o adunare de inițiale: The American Sports Car Company. Buehrig a folosit un șasiu Mercury pe care a pus o caroserie alunecoasă din aluminiu, completată de un cockpit inspirat din lumea aeronauticii. Acoperișul - format din două elemente de plexiglas - putea să fie scos (prima mașină targa?), iar roțiile din față erau acoperite complet de niște aripi separate din fibră de sticlă care virau.


Buehrig a primit și patent de inventator pentru acoperișul său din două elemente (US2556062A) și a ajuns să se și dueleze cu General Motors, în 1968, pe această speță. La acel moment, GM prezentase Chevrolet-ul Corvette cu T-Top (targa top), iar Buehrig a argumentat că marele concern i-a furat invenția, iar justiția i-a dat dreptate. O altă premieră de pe TASCO este reprezentată de jantele din magneziu, iar motorul este un Ford Flathead V8 cu 150 de cai putere conectat la două rezervoare cu combustibil. Astfel, șoferul avea opțiunea să seleccteze ce rezervor „hrănește” motorul. Mașina locuiește, astăzi, în Auburn Cord Duesenberg Automobile Museum, după ce a stat câțiva ani și în celebra colecția Harrah.


Sursă foto: Automobile Museum.org

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri