Leyat Helica - 1921
Stout Scarab - 1932
Persu - 1923
Dymaxion - 1933
Alfa 40/60 HP Aerodinamica - 1914
Brooke 25/30 HP Swan Car - 1910
Hoffmann - 1951
TASCO - 1948
Carver One - 2002
L'Œuf électrique - 1942
1 / 10

Leyat Helica - 1921

La începutul aniilor 1900, inventatorul și inginerul francez Marcel Leyat și-a dorit să construiască un avion de concepție proprie, după ce a fost devansat în tentativa sa de a deveni primul om care zboară peste Canalul Mânecii. Reușind să zboare cu trei săptămâni după pionierul Louis Bleriot, Leyat s-a concentrat apoi pe proiectarea unui biplan, care a fost gata în 1911 și care a fost urmat de multe alte aparate de zbor pe timpul Marelui Război, dar și în perioada interbelică.


După încheierea primei conflagrații mondiale, Leyat a încercat să-și imprime experiența sa aeronautică într-un vehicul menit să rămână pe sol. Prima variantă, denumită Helica, se prezenta ca un fel de avion fără aripi, caroseria luând forma unui fuselaj, în timp ce partea frontală era dominată de o elice generoasă, de avion. Conceptul constructiv era atipic deoarece motorul mașinii nu era conectat la roți, ci la elicea din față, iar aceasta propulsa vehiculul. Deși ideea pare impractică, un automobil Leyat a prins 171 de kilometri la oră pe circutul Linas-Monthlery din apropiere de Paris.


Tot la Paris, în cadrul ediției din 1921 a Salonului auto, publicul a putut să observe îndeaproape Helica cu a sa caroserie din placaj și scaune poziționate în șir indian. În total, Leyat a construit doar 30 de automobile, sub diverse forme, inclusiv șase Helica - conform unor surse - iar doar câteva mai există și astăzi.


Sursă foto: Wikimedia Commons

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri