Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc
Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.
- 1. Cum au aratat primele sase luni in piata de publicitate online din Romania?
- 2. Care au fost tendintele primelor 6 luni in online-ul romanesc in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut?
- 3. La ce ne putem astepta din toamna?
- 4. Cum estimati ca vor evolua bugetele pe zona de publicitate online in toamna?
- 5. Din zona caror companii va veni cea mai intensa comunicare online?
- 6. Pe ce fel de proiecte vor miza clientii in aceasta toamna?
- 7. Cum va impacta majorarea TVA entuziasmul publicitarilor? Sa ne asteptam la o reducere a apetitului pentru promovare online din toamna?
- 8. Cum va arata peisajul online in al doilea semestru al anului? Care vor fi principalele provocari?
8 8. Cum va arata peisajul online in al doilea semestru al anului? Care vor fi principalele provocari?
Cristian Costache
head of digital, Aegis Media
Principala provocare va fi sa livram rezultatele spectaculoase pe care clientii le au ca si asteptari de la mediul online. Cred ca vom vedea din ce in ce mai multe bugete mici asa zise de test cu asteptari de rezultate foarte mari.Sper ca proprietarii de media online sa manifeste intelegere si rabdare cu acesti clienti si sa nu cada in capacana optimismului de care se bucura mediul online in acest moment. Va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, si sigur nu vom avea timp sa ne plictisim.
Laurentiu Pop
deputy managing director, Httpool Romania
Vom trai un alt sementru cu emotii si vom dori cu totii sa facem cat mai bine ce avem de facut pentru a demonstra ca industria publicitatii online din Romanie este una din ce in ce mai matura si de sine statatoare.
Calin Rotarus
managing director, ARBOinteractive
In general provocarea majora cu care ne luptam noi, cei din online, e adaptarea. Economia e imprevizibila, mediul politic poate exploda in orice clipa, configuratia trusturilor media se schimba de la o zi la alta si fluxul de personal din companiile care ofera media online e foarte mare.
Laurentiu Dumitrescu
managing partner, Digital Star
Mihai Seceleanu
managing director, Internetcorp
Irina Morosanu
business affairs manager, F5
Va fi cu siguranta un sfarsit de an incarcat, clientii vor incerca sa atinga obiectivele de vanzari in conditiile in care veniturile populatiei sunt in scadere, va exista o presiune pe eficienta si pe pret, iar fiecare mediu va lupta sa atraga cat mai multi bani de partea sa. La toate acestea se vor adauga incercarile industriei de a creste calitatea campaniilor online.