Q&A: Eficienta in comunicare. Varianta finantistilor
Intr-o perioada in care eficienta e mai importanta ca oricand, patru jurati ai festivalului de publicitate Effie, directori de marketing si comunicare ai companiilor din domeniul financiar-bancar, vorbesc despre cum percep ei eficienta in comunicare, despre importanta online-ului si despre campaniile de pe piata care li se par eficiente.
- Cum s-a schimbat eficienta in comunicare de la inceputul crizei? Ce apreciati in 2008 ca fiind eficient din punct de vedere al comunicarii si ce apreciati acum?
- Care e cea mai importanta schimbare in comportamentul consumatorului de servicii financiare si cum poate fi abordata ea printr-o comunicare eficienta?
- Cum trebuie sa fie mesajul trimis in social media de catre o companie din domeniul financiar?
- In ce masura s-a schimbat in ultimul an nivelul de eficienta pe care il atribuiti fiecarui canal de comunicare?
- Numiti o campanie de comunicare din sistemul financiar pe care o considerati eficienta, derulata in ultimul an (sa nu fie a companiei pe care o reprezentati).
4 In ce masura s-a schimbat in ultimul an nivelul de eficienta pe care il atribuiti fiecarui canal de comunicare?
Adina Rotileanu
Director de Marketing, Eureko
Nu s-a schimbat foarte tare. TV-ul continua sa fie canalul principal de consolidarea a imaginii in timp ce comunicarea online castiga din ce in ce mai mult teren - trend existent deja de cativa ani – atat datorita numarului de utilizatori aflat in continua crestere cat si a procesului de inlocuire a presei scrise cu cea online.
Mariana Iosif
Director de Marketing, Bancpost
Tendinta ar fi sa spun ca a crescut mult comunicarea in mediul online si n-ar fi deloc gresit. Totusi, stiind cat de mult este atasat consumatorul roman de televizor cred ca eficienta acestui canal va ramane inca multa vreme greu de trecut cu vederea.
Cristina Bold
Head of Corporate Communications, Milennium Bank
Din perspectiva ponderii in investitiile media, cred ca presa scrisa este canalul care a pierdut cel mai mult. Outdoor-ul si radio-ul s-au pastrat pe un trend relativ constant, in timp ce online-ul a fost singurul canal care a inregistrat o crestere a investitiilor atrase. TV-ul continua inca sa conduca detasat, chiar daca in prima jumatate a anului 2009 a suferit un moment de scadere semnificativa. Ajustarea preturilor a ajutat insa la revenirea sa, determinand, in acelasi timp, si un nou fenomen: a stimulat chiar si advertiserii cu bugete de dimensiuni mici si medii sa opteze pentru TV, investitie care nu ar fi fost posibil de sustinut in 2008.
Evident, canalele care au ocupat primele locuri in preferinta advertiser-ilor au fost TV-ul si online-ul, fiind media care asigura rezultate direct cuantificabile, precum si posibilitatea optimizarii si controlului in timp real.
Evident, canalele care au ocupat primele locuri in preferinta advertiser-ilor au fost TV-ul si online-ul, fiind media care asigura rezultate direct cuantificabile, precum si posibilitatea optimizarii si controlului in timp real.
Bianca Dordea
Director de Comunicare, BRD-Groupe Societe Generale
Nu s-au schimbat foarte multe lucruri in ultimul an din acest punct de vedere. Presa scrisa pierde teren in fata mediilor digitale, si aceasta este o realitate confirmata de micsorarea tirajelor concomitent cu cresterea audientelor televiziunilor, radioului si online media.