Q&A: Eficienta in comunicare. Varianta finantistilor
Intr-o perioada in care eficienta e mai importanta ca oricand, patru jurati ai festivalului de publicitate Effie, directori de marketing si comunicare ai companiilor din domeniul financiar-bancar, vorbesc despre cum percep ei eficienta in comunicare, despre importanta online-ului si despre campaniile de pe piata care li se par eficiente.
- Cum s-a schimbat eficienta in comunicare de la inceputul crizei? Ce apreciati in 2008 ca fiind eficient din punct de vedere al comunicarii si ce apreciati acum?
- Care e cea mai importanta schimbare in comportamentul consumatorului de servicii financiare si cum poate fi abordata ea printr-o comunicare eficienta?
- Cum trebuie sa fie mesajul trimis in social media de catre o companie din domeniul financiar?
- In ce masura s-a schimbat in ultimul an nivelul de eficienta pe care il atribuiti fiecarui canal de comunicare?
- Numiti o campanie de comunicare din sistemul financiar pe care o considerati eficienta, derulata in ultimul an (sa nu fie a companiei pe care o reprezentati).
3 Cum trebuie sa fie mesajul trimis in social media de catre o companie din domeniul financiar?
Adina Rotileanu
Director de Marketing, Eureko
Recunosc ca suntem inca in faza de experimentare a social media. As vrea sa fi stiut cum trebuie sa fie mesajul trimis in social media astfel incat sa se exploateze intreaga valoare a domeniului si sa se atraga cat mai multi cititori, comentarii, pareri.
Sunt cateva aspecte care trebuie luate in seama si pe care specialistii le descriu foarte bine: mesajul transmis prin social media trebuie sa fie dinamic, interactiv , mereu in trend, creat si customizat pe tipuri de audienta. Suna minunat, mai dificil in zilele noastre este sa ai o resursa care sa administreze in mod constant acest mesaj.
Sunt cateva aspecte care trebuie luate in seama si pe care specialistii le descriu foarte bine: mesajul transmis prin social media trebuie sa fie dinamic, interactiv , mereu in trend, creat si customizat pe tipuri de audienta. Suna minunat, mai dificil in zilele noastre este sa ai o resursa care sa administreze in mod constant acest mesaj.
Mariana Iosif
Director de Marketing, Bancpost
Relevant ca forma si continut pentru categoria de oameni care utilizeaza social media.
Cristina Bold
Head of Corporate Communications, Milennium Bank
Cred ca acest gen de comunicare bancara – prin social media – este inca in faza de definire. Consider insa ca social media ar trebui sa reprezinte si pentru banci, la fel ca si pentru orice alta industrie, nu neaparat un medium de promovare directa si agresiva a propriei oferte / imagini, ci o oportunitate de a cauta insight-uri, de a se apropia mai mult de clienti / prospecti, de a-i intelege, de a crea, intr-un final, o relatie mult mai personala si deci mult mai solida cu acestia.
Bianca Dordea
Director de Comunicare, BRD-Groupe Societe Generale
Social media au democratizat accesul publicului la mijloacele comunicarii de masa si au schimbat intr-o oarecare masura regulile jocului, in care companiile si publicul lor se afla acum pe picior de egalitate. Prezenta in social media se bazeaza pe existenta unei deschideri catre dialog si de aceea adaptarea mesajului la aceste conditii - si chiar personalizarea lui - este esentiala.