Q&A: Eficienta in comunicare. Varianta finantistilor


Intr-o perioada in care eficienta e mai importanta ca oricand, patru jurati ai festivalului de publicitate Effie, directori de marketing si comunicare ai companiilor din domeniul financiar-bancar, vorbesc despre cum percep ei eficienta in comunicare, despre importanta online-ului si despre campaniile de pe piata care li se par eficiente.

2 Care e cea mai importanta schimbare in comportamentul consumatorului de servicii financiare si cum poate fi abordata ea printr-o comunicare eficienta?

Adina Rotileanu Director de Marketing, Eureko
Consumatorul de servicii financiare este si consumatorul de publicatii, produse cosmetice sau bio. Comportamenul lui de consum este schimbat in sensul ca prioritatile sunt altele. Ceea ce in 2008 era in categoria nevoilor de baza in 2010 este un lux. Iar ceea ce era poate perceput ca nefiind necesar in 2008 este acum de nelipsit. Un exemplu pe care il am la indemana sunt asigurarile de sanatate despre care lumea se intereseaza din ce in ce mai mult si pentru care sunt dispusi sa aloce mai mult din venituri. Se cauta mai mult partea de protectie si componentele garantate. Consumatorul de servicii financiare este astazi mult mai atent la detalii. Citeste contractul cu mai multa atentie si pune mai multe intrebari, este mult mai prudent.
Mariana Iosif Director de Marketing, Bancpost
Conturarea unei tendinte mai clare de economisire la nivelul oamenilor tineri si sustinerea acestei tendinte prin oferirea de produse de economisire adaptate segmentului, comunicarea acestora cu argumente relevante, pe canalele folosite de acest segment.
Cristina Bold Head of Corporate Communications, Milennium Bank
In special in ultima perioada, clientul de servicii financiare a devenit mult mai atent la trio-ul pret – reputatie – calitate a serviciilor atunci cand evalueaza oferta bancara atat in ce priveste economiile, cat si creditarea. Procesul de selectie este asadar mult mai atent si mai pragmatic.

In plus, acest proces de decizie este marcat si de o alta schimbare majora – manifestarea unui apetit mai scazut catre creditare si a unei inclinatii mai mari catre economisire.

Nu in ultimul rand, clientul de servicii financiare a devenit mult mai constient de drepturile sale si de obligatiile institutiilor financiare partenere si mult mai vigilent in a veghea asupra respectarii acestor drepturi.

Evident, comunicarea bancilor trebuie sa tina cont inclusiv de aceste noi ajustari in comportamentul si nevoile clientilor.
Bianca Dordea Director de Comunicare, BRD-Groupe Societe Generale
Cea mai importanta schimbare comportamentala pentru consumatorul de produse si servicii financiare este tocmai teama de a mai consuma astfel de servicii. Cauza acestei temeri este una exterioara bancilor si tine de sentimentul general care determina scaderea consumului in perioadele de criza, iar comunicarea este un instrumentul capabil sa influenteze dar nu sa schimbe acest comportament.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri