Q&A: Cum este influentat jobul tau de activitatea pe Facebook, LinkedIn sau Twitter?
Retelele sociale au castigat un avant impresionant in ultima perioada, astfel incat au devenit responsabile pentru modul in care se desfasoara activitatile zilnice. Despre amprenta pe care si-au pus-o site-uri de networking precum Facebook, LinkedIn sau Twitter asupra procesului de recrutare, aflati de la specialistii consultati de Wall-Street.
- Cum s-a schimbat procesul de angajare in ultimii ani si ce impact are prezenta unui potential angajat pe o platforma sociala in acest proces de recrutare?
- Poate afecta prezenta unui posibil angajat in retelele sociale imaginea pe care si-o creeaza angajatorul asupra acestuia?
- Cum poate un viitor angajat sa profite de social media pentru a avea mai multe sanse de angajare?
- Cum ar trebui sa se comporte angajatorul fata de un potential angajat in cazul in care acesta este gasit la o cautare pe Google in ipostaze care nu se incadreaza profilului companiei?
- Ar trebui sa tina cont angajatorul de ceea ce este expus despre un anumit angajat in cadrul unei retele sociale?
1 Cum s-a schimbat procesul de angajare in ultimii ani si ce impact are prezenta unui potential angajat pe o platforma sociala in acest proces de recrutare?
Mihaela Scarlat
Consultant, Advice Human Resources
Prezenta potentialilor candidati pe platformele sociale ajuta departamentul de research sa afle din start mai multe informatii despre acestia, sa analizeze daca persoanele respective corespund cu profilul cautat si sa decida daca le vor contacta pentru a le prezenta o oportunitate de cariera.
Misiunea unui researcher nu este insa sa gaseasca persoanele cele mai vizibile pe platformele sociale, ci pe acelea care au rezultate excelente in activitatea lor profesionala. Sunt foarte multi oameni importanti in mediul de business romanesc care nu sunt prezenti pe platformele sociale, dar care sunt foarte ravniti de head hunteri.
Misiunea unui researcher nu este insa sa gaseasca persoanele cele mai vizibile pe platformele sociale, ci pe acelea care au rezultate excelente in activitatea lor profesionala. Sunt foarte multi oameni importanti in mediul de business romanesc care nu sunt prezenti pe platformele sociale, dar care sunt foarte ravniti de head hunteri.
Tudor Totolici
Online Strategist, Republika Interactive
Procesul de angajare a ramas in mare parte neschimbat, singura diferenta fiind data de faptul ca directorii de HR au inceput sa acorde un pic mai mult interes imaginii online pe care o prezinta un viitor angajat. Acestia sunt mult mai atenti la profilele lor de pe retelele sociale, la ce publica pe blog (daca au unul) si la informatiile pe care le posteaza, fie ele poze, texte sau inregistrari video.
Irina Vasile
Country Manager, Antal International Network
Procesul de angajare al managerilor si specialistilor cheie s-a dus tot mai mult catre ceea ce trebuie acesta sa fie, credem noi, si anume catre head hunting, catre o selectie profesionista a angajatilor, verificari detaliate (tehnice, profil, referinte) etc.
Ce impact are un potential angajat pe o platforma sociala? Din punctul nostru de vedere, nu unul prea mare, desi este un ajutor in a depista unii oameni mai usor sau mai repede deoarece se stie ca oamenii buni cu adevarat, de regula, nu sunt deloc repede de gasit si, mai ales, de convins.
Ce impact are un potential angajat pe o platforma sociala? Din punctul nostru de vedere, nu unul prea mare, desi este un ajutor in a depista unii oameni mai usor sau mai repede deoarece se stie ca oamenii buni cu adevarat, de regula, nu sunt deloc repede de gasit si, mai ales, de convins.
Bobby Voicu
Blogger, BobbyVoicu.ro
Nu am idee de procesul de angajare in general, dar in mod cert, pentru industria de comunicare conteaza acum si prezenta ta, ca potential angajat, in online. Indiferent cat de activa sau nu este o persoana pe retele sociale, viitorul angajator o va cauta pe Google. Si, cu siguranta, ceea ce va afla despre potentialul sau angajat ii poate influenta clar decizia intr-o directie sau alta.