Cum vad anul 2008 cei mai importanti jucatori din training
Bancile si multinationale vor fi in 2008 cei mai mari clienti ai companiilor de training din Romania, iar cele mai solicitate programe de training vor ramane cele de leadership, potrivit managerilor din piata de profil chestionati de Wall-Street Q&A.
Un articol de Adina Vidroiu.
Un articol de Adina Vidroiu.
- Care au fost cele mai solicitate programe de catre companii in 2007?
- Care au fost clientii mari care au generat cele mai mari venituri?
- La cat se ridica suma maxima pentru derularea unui program de training in top management?
- Cat de des apeleaza companiile la programe de training?
- Cat de mult sunt dispuse companiile sa investeasca in traininguri pentru angajatii lor?
- Care este cifra de afaceri obtinuta in 2007?
- Care au fost tendintele observate pe piata de training in 2007?
- Care va fi cresterea in valoare a pietei de training in 2008?
- Care vor fi cele mai solicitate programe de training in 2008?
- Cu cat va asteptati sa creasca numarul companiilor de training pe piata anul viitor?
5 Cat de mult sunt dispuse companiile sa investeasca in traininguri pentru angajatii lor?
Dan Berteanu
General Manager, Achieve Global
In acest moment, companiile din Romania sunt interesate din ce in ce mai mult sa investeasca in training pentru angajatii lor. Sunt companii care investesc un buget de peste 2 milioane de euro pentru instruirea angajatilor, bugetul fiind alocat atat pentru programele de soft skills cat si de hard skills.
Andrei Gosu
Consultant, Ascendis
Putem spune ca nu exista o regula. Cert este faptul ca cererea creste, mai ales ca se pot accesa si fonduri europene pentru tipul acesta de dezvoltare.
Eugen Dragomir
Director, Codecs
In general nu doresc sa chletuiasca mai mult de 2% din fondul de salarizare. In ciuda cresterii de piata accentuate, inca persista neincrederea companiilor in investitiile in personal si acest lucru este dat probabil si de fluctuatia de personal.
Adrian Florea
Managing Partner, Grupul Trend Consult
Pentru acele companii care vad trainingul ca pe o investitie in angajati criteriul cel mai important in alegerea programului este valoarea sa si modul in care raspunde nevoilor din organizatia respectiva. In functie de durata programului, tipurile de cursuri incluse, numarul de persoane implicate etc. costurile asumate de o companie pot varia intre cateva mii de euro si sute de mii de euro.
Viorel Panaite
Partener, Human Invest
Asa cum mai spuneam, depinde de perspectiva: la scara nationala foarte putine, dar daca privim la companiile de top din fiecare industrie, instruirea a devenit o prioritate strategica.