Cum isi aleg romanii autoturismele
In alegerea unui autoturism, cei mai multi clienti din Romania actioneaza latura rationala, mai putin pe cea emotionala, potrivit reprezentantilor celor mai importanti importatori de pe piata locala chestionati de Wall-Street. Potrivit acestora, clientii se orienteaza in special dupa pret, dotari, in special cele legate de confort, si dupa cat de bine cotat e modelul respectiv.
- Care sunt principalele 3 criterii pe care le iau in considerare romanii la alegerea unui autoturism nou?
- In ce masura ofertele speciale ale importatorilor influenteaza vanzarile ?
- In ce masura costurile de intretinere si serviciile de asistenta asigurate de dealeri determina publicul sa se orienteze catre anumite marci sau modele?
- Sunt clientii romani fideli unei anumite marci?
- Sunt constienti romanii de efectele asupra mediului in alegerea unui autoturism nou?
- Se ghideaza romanii in alegerea unui anumit model dupa recunoasterea in domeniu a acestuia?
- Ce prefera romanii, motorizarea pe benzina sau diesel?
- Cat de exigenti sunt clientii romani in alegerea optionalelor?
- Ce sfaturi ati da clientilor romani la alegerea unu autoturism nou?
3 In ce masura costurile de intretinere si serviciile de asistenta asigurate de dealeri determina publicul sa se orienteze catre anumite marci sau modele?
Vlad Popescu
Specialist Vanzari, AUDI
In proportie de 30-40 % costurile de intretinere si serviciile de asistenta determina publicul sa se orienteze catre anumite marci sau modele.
Adrian Panciu
Director Vanzari, Skoda
Costurile de intretinere sunt comunicate clientilor inca de la prima oferta. Acestea depind in cea mai mare proportie de motorizarea aleasa. Serviciile de asistenta asigurate de catre dealeri reprezinta un argument de vanzare.
Ioana Marinescu
Junior Brand Manager, Toyota
Aceste critetii influenteaza in masura in care oamenii privesc cumpararea unei masini ca pe o investitie pe termen lung.
Reprezentantii companiei
Executiv, Ford
Ford in Romania pune foarte mare accent pe acest aspect, activitatea de post-vanzare, aceasta reprezentand una dintre directiile strategice ale Romcar, Reprezentantul Ford pentru Romania. In momentul de fata publicul nu este foarte bine educat in aceasta directie, dar cu timpul un astfel de comportament se va forma si va contribui decisiv la decizia de cumparare. Romcar a incercat tocmai acest lucru sa faca.