A pornit SATI

Prima oara cand am incercat sa fac un plan pentru o campanie online am avut un soc pentru ca suportul statistic pentru realizarea planificarii era foarte slab. Se foloseau datele de trafic si studii de audienta vechi, incomplete si care nu prezentau aceleasi date. Ieri s-a lansat studiul SATI, care isi propune sa acopere tocmai aceasta nevoie.

www.vladpopa.ro

Aceasta prima livrare de date demografice cuprinde 133 de site-uri (din 240 cate sunt inscrise in acest moment). La prima vedere, sunt cateva aspecte surprinzatoare ale studiului, care probabil tin de puterea noastra actuala de a interpreta datele studiului. De aceea, nu cred ca structura pietei se va schimba brusc. Cred ca piata va avea nevoie de o confirmare care va fi adusa de al doilea val de date demografice (probabil in octombrie) care va marca puternic negocierile pentru anul viitor.

Ma astept ca volumul sa creasca spectaculos, planificarea putand fi sustinuta acum cu date statistice, care vor oferi un grad ridicat de transparenta, lucru care pana acum a lipsit in aceasta media. Internet-ul poate arata acum cu cifre ca poate atinge atat target-uri largi, cat si target-uri inguste, se poate sti care este duplicarea intre site-uri si care sunt diferentele intre 2 site-uri cu target, aparent, similar.

Cred ca o reactie a site-urilor, va fi sa se concentreze spre un target cat mai bine definit si segmentat in detrimentul unui trafic mai mare.

Va fi o piata cu mult mai multe calcule, dar mai matura.

Setari Cookie-uri