Wizz Air, opțiune nouă la rezervarea biletelor. Compania aeriană elimină o cerință importantă

Sursǎ foto: Facebook/Wizz Air

Wizz Air, opțiune nouă la rezervarea biletelor. Compania aeriană elimină o cerință importantă

Cuprins Articol:
Wizz Air lansează o nouă opțiune pentru cei care doresc să rezerve bilete pentru până la nouă persoane. Cu „Flexible Travel Partner”, clienții pot achiziționa biletele fără a confirma numele călătorilor la momentul rezervării.

Cum funcționează noua opțiune de la Wizz Air

Conform unui comunicat al companiei aeriene maghiare, clienții pot adăuga până la nouă pasageri fără nume în rezervare și îi pot confirma ulterior, cu până la trei ore înainte de decolare. Opțiunea „Flexible Travel Partner” le oferă călătorilor libertatea de a-și organiza planurile fără presiunea unui angajament.

La efectuarea rezervării, pasagerii trebuie doar să selecteze numărul de persoane și să bifeze opțiunea „Voi adăuga numele mai târziu”. Tarifele și taxele sunt plătite integral din start, însă numele pot fi completate oricând înainte de check-in. Opțiunea este disponibilă pe wizzair.com și în aplicația mobilă Wizz Air, arată aceeași sursă.

„Relațiile pot fi imprevizibile. Biletele de avion nu ar trebui să fie,” spune Anastasia Novak, Corporate & Sustainability Communications Manager la Wizz Air. „Prin opțiunea „Flexible Travel Partner”, pasagerii noștri pot rămâne spontani. Poți să alegi destinația – chiar dacă nu ai decis încă cine te va însoți.”

Wizz Air, 25 de rute noi pentru sezonul de iarnă 2025-2026

Din 26 octombrie, Wizz Air a dat drumul la 25 de noi rute de pe șase aeroporturi din România, pentru sezonul de iarnă 2025-2026. Destinațiile din 17 țări vor fi acoperite de pe aeroporturile București Otopeni, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Brașov și Sibiu, iar biletele încep de la 79 de lei

Wizz Air a lansat 11 rute de la București Otopeni către Erevan (Armenia), Praga (Cehia), Turku (Finlanda), Bordeaux, Paris Orly (Franța), Berlin, Köln (Germania), Pescara (Italia), Gdansk (Polonia), Porto (Portugalia) și Bratislava (Slovacia).

În plus, compania low-cost a relocat, din 26 octombrie, nouă rute de pe Otopeni pe Băneasa, cinci dintre ele urmând să fie operate exclusiv de la aeroportul secondar din București. Cele nouă rute de la Aeroportul Băneasa sunt Bruxelles Charleroi (Belgia), Milano Bergamo, Torino (Italia) și Barcelona (Spania), alături de conexiunile complet relocate către Nisa (Franța), Frankfurt Hahn, Memmingen (Germania), Atena (Grecia) și Basel (Elveția).

De la Cluj-Napoca, pasagerii pot călători acum cu Wizz Air către Billund (Danemarca), Marrakesh (Maroc), Oslo Sandefjord Torp (Norvegia), Stockholm Skavsta (Suedia), precum și ruta recent redeschisă către Tel Aviv (Israel).

Noi rute sunt și de pe Aeroportul Internațional Craiova, către destinațiile Paris Beauvais (Franța), Atena (Grecia) și Napoli (Italia). Începând cu 27 și 28 octombrie, Wizz Air a inaugurat zborurile din Iași către Praga (Cehia), Copenhaga (Danemarca) și Valencia (Spania). Pasagerii care vor să folosească Aeroportul din Brașov, pot zbura către Memmingen (Germania) și Milano Malpensa (Italia), începând cu 26 octombrie. În fine, din 28 octombrie, se poate zbura și de la Sibiu către Birmingham (Marea Britanie). 

Wizz Air amână achiziția unor aeronave. Care este motivul

Wizz Air a anunțat, recent, că-și realiniază țintele de extindere a parcului de aeronave, în contextul rivalității tot mai crescute în Europa între maghiari și rivalii de la EasyJet și Ryan Air. Astfel, deși compania își păstrează nemodificată comanda totală de 273 de aeronave Airbus, termenii de livrare au fost ajustați, se arată într-un comunicat. 

Concret, Wizz Air va intra în posesia unui număr de 88 de aeronave mai târziu decât se anunța inițial și, totodată, mixul de avioane comandate a fost schimbat, cu un număr mai redus de aparate de zbor de tip A321XLR. Toate cele 88 de avioane amânate sunt, însă, de tip A320neo.

Conform sursei citate, ajustarea afectează niște avioane ce trebuiau livrate până la finele anului fiscal 2030. Aceste aeronave vor fi livrate acum în perioada care se încheie în anul fiscal 2033. Compania a prezentat această decizie ca pe o mișcare de aliniere a programului său de livrări cu „o traiectorie de creștere a capacității mai sustenabilă și profitabilă”. 

Cu alte cuvinte, se pare că estimările inițiale de creștere pe care Wizz Air le lua în calcul au fost prea ambițioase, iar maghiarii își schimbă planul de achiziții pentru a fi mai apropiat de realitățile din piață. Prin amânarea acestor livrări până în anul fiscal 2033, Wizz Air își propune să limiteze creșterea anuală a capacității de locuri la 10% până la 12% până la finele deceniului. Inițial, compania țintea o creștere a capacității de 15-20%, văzută de analiști ca fiind prea curajoasă. 

O problemă majoră pentru Wizz Air în ultimii trei ani de zile a fost legată de mentenanța motoarelor Pratt & Whitney GTF care propulsează noile modele ale familiei A320. Aceste cicluri de reparații, provocate și de niște avertizări ale constructorului, care a găsit niște arii de risc ce trebuiau verificate, au obligat pe cei de la Wizz Air - dar și pe alte companii aeriene - să-și țină la sol multe aeronave, ducând la pierderi semnificative

Această „criză” a motoarelor, care a început în 2023, a costat Wizz Air sute de milioane de dolari în despăgubiri și pierderi de venituri, deși compania aeriană a declarat că, în mare parte, criza ar trebui rezolvată până la sfârșitul anului 2026.

Personalizate pentru tine