Ce fac managerii și antreprenorii în timpul liber | Ep. 13 - Andrei Manea, CEO CloudHero: „Meseria mea e cel mai mare hobby pe care-l am”

Sursǎ foto: Andrei Manea

Ce fac managerii și antreprenorii în timpul liber | Ep. 13 - Andrei Manea, CEO CloudHero: „Meseria mea e cel mai mare hobby pe care-l am”

Cuprins Articol:

Când fac referire la Andrei, prietenii lui îi spun, mai în glumă, mai în serios, că acestuia îi face plăcere să se trezească și în zilele de weekend, la primele ore ale dimineții și să configureze un server. Dar pe acesta nu pare să-l deranjeze, căci muncește pe brânci încă din liceu și nu se ferește să-și arate pasiunea pentru muncă.

Andrei Manea este un antreprenor român care și-a început cariera în business încă din liceu. A urmat apoi Electronică la Universitatea Politehnica din București și Marketing la Academia de Studii Economice. Cel mai recent, a fondat CloudHero, companie de soluții cloud și servicii DevOps.

Wall-Street.ro și-a propus să vadă ce fac managerii și antreprenorii în timpul lor liber, motiv pentru care i-am întrebat pe mai mulți lideri de business ce hobby-uri au, ce destinații de vacanță au ales, dar și ce cărți și filme recomandă cititorilor noștri.

Meseria mea este cel mai mare hobby al meu. Îmi place să configurez servere, să dezvolt soluții de software și să explorez tehnologii noi”, spune el.

Pasiunea pentru industria din care face parte spune că îl salvează deseori când are perioade stresante sau pline la nivel profesional și îl ajută să-și răspundă la întrebarea „De ce fac asta?”. Totuși, în viața lui ș-a făcut locul și sportul care a ajuns să ocupe un loc important, chiar dacă, de când a devenit părinte, îi dedică mai puține ore.

Am fost pasionat de triatlon la nivel de amator înainte de a deveni tată. Acum, cu trei copii, aștept să am mai mult timp pentru a mă întoarce la competiții. Cu toate acestea, reușesc să merg aproape zilnic la sală, chiar și cu un program încărcat.

Andrei Manea, CEO CloudHero

„O carte este cu adevărat valoroasă dacă informația pe care o oferă e atemporală”

Când am discutat cu el citea „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii”, de Yuval Noah Harari, un bestseller care evocă rolul pe care l-au jucat oamenii în evoluția civilizației noastre. Este un volum care s-a aflat și pe lista a numeroaselor personalități din business și nu numai, precum fostul președintele american Barack Obama, fondatorul Microsoft, Bill Gates, și creatorul Facebook, Mark Zuckerberg. Andrei Manea spune că este o carte pe care inițial a evitat-o pentru că a așteptat să vadă dacă trece testul timpului. A trecut, desigur, așa că și-a făcut loc cu ușurință pe noptiera sa.

„Consider că o carte este cu adevărat valoroasă dacă informația pe care o oferă este atemporală. De asemenea, revin frecvent la `Meditații`, de Marcus Aurelius, mai ales în timpul vacanțelor. Această carte îmi reamintește de conceptele fundamentale ale filozofiei stoice, care mă ajută să rămân puternic și de încredere, fără a deveni dependent emoțional de lucrurile materiale”, povestește Andrei.

Pentru cititorii Wall-Street.ro, antreprenorul recomandă „Getting Things Done”, scrisa de David Allen, o carte care oferă sfaturi prețioase despre cum să ne gestionăm mai bine timpul la job, dar și acasă. Volumul aduce în prim-plan ideea că este esențial să avem un plan cu tot ce avem de făcut în fiecare zi, în așa fel încât să ne eliberăm ulterior spațiul mental și să ne concentrăm pe chestiunile cele mai importante din viața noastră.

Cred că toată lumea are nevoie de un cadru de lucru eficient. De asemenea, recomand „Meditații”, de Marcus Aurelius, pentru că, în lumea modernă, suntem adesea vulnerabili. Societatea ne împinge spre dependență și atașamente emoționale de lucruri. Adaug pe listă și „Competing Against Luck: The Story of Innovation and Customer Choice”, de Clayton M. Christensen, care explorează cum inovația și alegerea clienților sunt strâns legate. Această carte subliniază importanța înțelegerii nevoilor clientului și a modului în care inovația poate satisface aceste nevoi.

Andrei Manea, CEO CloudHero

Ultima, dar nu cea din urmă recomandare de lectură: „Demand-Side Sales 101: Stop Selling and Help Your Customers Make Progress”, o carte despre care Andrei spune că este esențială pentru orice antreprenor. Paginile scrise cu atenție de Bob Moesta, co-inventatorul metodologiei „Jobs To Be Done” și fondatorul The Re-Wired Group, subliniază că scopul unui business nu este doar de a vinde, ci de a rezolva problemele oamenilor și de a le aduce valoare adăugată. De altfel, această chestiune este cea care face diferența între o afacere de succes și una care este sortită eșecului, este de părere CEO-ul CloudHero.

Vacanțele, un moment de respiro, dar și de reflecție în plan profesional

Ce-ar fi munca fără timp liber? Andrei Manea este conștient de acest lucru și știe că are nevoie din când în când de o deconectare de la activitățile profesionale, pentru a rămâne cu mintea limpede în business. Vacanțele lui însumează cam 3-4 săptămâni pe an, timp pe care și-l petrecere exclusiv cu soția și cei trei copii.

„Această deconectare de la activitatea zilnică este esențială nu doar pentru refacerea energiei, dar și pentru a evalua autonomia afacerii. În perioadele de vacanță, afacerea continuă să funcționeze independent, un test important al capacității echipei și al sistemelor implementate pentru a opera fără intervenția mea constantă. Este vital să știu că business-ul poate să prospere fără prezența mea zilnică, ceea ce îmi permite să mă concentrez pe strategiile pe termen lung și dezvoltarea companiei”, spune Andrei.

În ceea ce privește destinațiile de vacanță Andrei Manea spune că a fost cucerit de Dubai, un oraș în care, de altfel, revine în fiecare an. Spune că s-a lăsat cucerit de cosmopolitismul și dinamismul acestei destinații, care îi oferă, totodată și o perspectivă proaspătă asupra oportunităților de business. Crede cu tărie că Dubai, orașul superlativelor și al recordurilor, reprezintă, fără doar și poate, un loc unde inovația și excelența în servicii sunt la ele acasă. Dar celebrul oraș din Emiratele Arabe Unite nu a fost singurul pe care l-a vizitat. Pe lista sa s-au mai aflat și destinații din Grecia și Austria.

„Vacanța din iulie în Grecia mi-a oferit liniștea și inspirația necesare pentru a reflecta asupra strategiilor de business. Apele clare și plajele liniștite sunt locuri ideale pentru a medita la aspectele filosofice ale vieții și afacerii, la fel cum `Meditații` de Marcus Aurelius îmi oferă claritate în gândire. Planificarea excursiei din august în Austria, alături de alți antreprenori, aduce un element de networking și schimb de idei într-un cadru relaxant. Drumetiile în natură alături de persoane care împărtășesc aceleași provocări profesionale oferă oportunitatea de a discuta idei de afaceri într-un mod creativ și liber de constrângerile mediului de birou. Aceste excursii nu sunt doar pentru relaxare, ci și pentru a stimula inovația și colaborarea, esențiale în adaptarea la piața în continuă schimbare”, ne-a mai povestit Andrei Manea.

Personalizate pentru tine