„Dacă ne uităm la viața de zi cu zi, suntem expuși la din ce în ce mai multe experiențe. Noua generație e obișnuită cu altfel de lucruri și de la instituțiile financiare te-ai aștepta să ai o experiență similară. Vorbesc de experiența pe care le oferă Netflix, eMAG, Amazon, Trendyol etc. Drept urmare, băncile trebuie să iasă din zona de standardizare, care a fost foarte bună până acum, și să încerce să ofere clienților experiențe care au sens pentru ei”, adaugă Ștefan Toderiță pe scena Future Banking Summit.
Reprezentantul Mastercard aduce în discuție platforma Dynamic Yield pe care o oferă atât înstituțiilor financiare, cât și jucătoriilor din e-commerce. Aceasta permite companiilor să le afișeze utilizatorilor conținut în funcție de interesele pe care le au. Astfel, fiecare utilizator vede o pagină diferită, adaptată preferințelor lui.
Reprezentantul Mastercard pune accent și pe testarea cât mai multor scenarii, pe modelul A/B testing, pentru a putea vedea clar ce experiență se potrivește cel mai bine cu preferințele clienților.
AI în industria financiară: Vom putea pune AI-ul să plătească în locul nostru
Zona de AI a devenit parte din viața noastră de zi cu zi și am început să folosim AI, inițial, pentru a ne da sfaturi diverse, cum ar fi cele legate de organizarea unei excursii.
Toderiță aduce în discuție un raport publicat de Mastercard recent din care reiese că zona de agenți AI va veni în zona de plăți.
„E o chestiune de timp până când vom avea un agent AI dezvoltat astfel încât să îi putem spune să ne ajute cu rezervarea unei vacanțe, pe care să o plătească cu Mastercard Gold, pentru că știu că sunt anumite beneficii prin intermediul lui. O să putem să îi încredințăm lui experiența de plată. Mai avem puțin până la acest moment, dar cred că e ceva pentru ce trebuie să ne pregătim”, adaugă reprezentantul Mastercard.
Ce își doresc tinerii de la instituțiile financiare?
Când vine vorba de serviciile gândite pentru a atrage tinerii, reprezentantul Mastercard punctează pe primul loc importanța conceptului de Instant gratification (satisfacție instantanee).
El pune accent și pe importanța unei strategii care să se concentreze și pe partea de predicție, nu numai reacții bazate pe datele din trecut. Ștefan Toderiță vorbește și despre importanța sustenabilității și a impactului în comunitate, elemente pe care noua generație le apreciază.
El oferă o serie de detalii legate și de preferințele clienților care intră în contact cu programele Mastercard.
„Pe scurt, generația tânără răspunde foarte bine la cashback. Chiar dacă nu e o inovație în 2025, el este de fapt instant gratification. Întrebarea este unde îl oferi? Trebuie să-l oferi la ceva relevant”, adaugă Ștefan Toderiță.
Reprezentantul Mastercard a anunțat pe scena Future Banking Summit și o mutare strategică importantă legată de evoluția programelor pe care le are în România, programe precum Marțea Mastercard.
„Din 2026, toate programele Mastercard vor intra sub o singură umbrelă - Priceless(...) Vom mai lansa un nou program de loialitate bazat pe puncte”, adaugă Toderiță care explică că băncile au posibilitatea de a-și integra această paletă de programe în aplicațiile de banking printr-un singur API.
Future Banking Summit este un eveniment organizat de Future Banking, cu sprijinul Raiffeisen Bank Romania, UniCredit Bank Romania, Mastercard, BCR, Garanti BBVA Romania, Visa, Evrotrust, Adastra, DoAff, RoPay, Entrust - (Gold Partners), Zitec, Graia, ING Romania, NETOPIA Payments, Optimizor, BLIK, Dendrio, ADVAHOO, fme Romania, CEC Bank, SAS, INFORM, member of AUSTRIACARD HOLDINGS, BRD - Groupe Societe Generale, Namirial, Token Payment Services, xMoney, FintechOS, Intuitech, Salt Bank, ASEE, certSIGN, IT Smart Systems, TCN, Wonderful, GFT Technologies, Imobiliare.ro Finance - (Silver Partners), theMarketer, SelfPay - (Expo Area Partners), ROPECO, LENDOX - (Sponsors) și cu suportul Chocolissimo Romania, Magnolia, Libris și Clinica ORL Dr. Daniela Ionescu.