Născut într-o epocă interbelică cu tradiții și stiluri rigide, Giorgio Armani a adus prin creațiile sale o mai mare libertate și flexibilitate stilistică în a doua jumătate a secolului XX-lea, potrivit BBC.
Forbes a estimat averea lui în jurul a 12 miliarde de dolari. În anul fiscal 2024. Grupul Armani a raportat venituri de 2,3 miliarde de euro, în scădere cu 5% față de 2023, din cauza încetinirii pieței de lux. Chiar și așa, Armani rămâne al treilea cel mai mare grup de modă din Italia, după Gucci și Prada.
„Războiul m-a învățat că nu totul este plin de farmec”
Designerul s-a născut într-un oraș din nordul Italiei, numit Piacenza, pe 11 iulie 1934. Giorgio Armani a simțit din plin efectele catastrofale ale celui de-Al Doilea Război Mondial.
„Războiul”, a spus el mai târziu, „m-a învățat că nu totul este plin de farmec”.
Prima sa pasiune: medicina
Încă de mic, Armani a fost fascinat de anatomie și a continuat acest vis studiind medicina la Universitatea din Piacenza, însă doar doi ani, deoarece stagiul militar obligatoriu i-a întrerupt studiile.
După serviciul militar obligatoriu, Armani a părăsit medicina pentru vitrine. În 1957 a obținut un post la departamentul de decorațiuni la celebrul magazin milanez „La Rinascente”. Apoi a gestionat secțiunea de textile, deși nu știa nimic despre modă și nici nu știa să deseneze. Însă simțea instinctiv dialogul cu materialul. În 1964, a fost angajat de casa de modă haute couture, Nino Cerruti, unde a trecut treptat de la gestionarea stofelor, la design. În 1970 a decis să devină liber profesionist și istoria modei s-a schimbat pentru totdeauna, potrivit The Guardian.
La casa de modă Cerruti, Giorgio Armani l-a întâlnit pe Sergio Galeotti, cel care avea să devină partenerul lui de afaceri. Împreună au pus bazele unei companii, Giorgio Armani SPA, în 1975.
„Nu aveam multă experiență, dar aveam multă energie”, a spus Armani, a scris The Guardian.
Galeotti i-a insuflat lui Armani încredere, ocupându-se de tot ceea ce însemna comerț și expansiune.
Prima colecție pentru bărbați a fost lansată în acel an, iar cea de femei la un an mai tărziu.
La sfârșitul anilor '70 designerul devine un simbol al eleganței, iar parteneriatul cu Galeotti a continuat până la moartea acestuia în 1987.
Cum „American Gigolo” a transformat Armani într-un star al modei americane
Deși era foarte cunoscut în Europa, Armani a reușit să ajungă celebru și în America. Richard Gere a popularizat hainele Armani în pelicula „American Gigolo”. Vestimentația din film a fost atât de apreciată încât regizorul Michael Mann l-a pus să creeze ținute pentru personajele principale din serialul poițist„Miami Vice” din anii 1980.
În 2005, Giorgio a înființat Armani Privé, o marcă care se ocupa de haine făcute la comandă, pe tot parcursul anului.
De-a lungul timpului el și-a dezvoltat brandul, lăsând în urma sa colecțiile Armani Jeans și Emporio Armani, iar printr-un parteneriat cu L’Oréal a introdus și parfumuri în colecția sa. A continuat să creeze ochelari, îmbrăcăminte sport și accesorii, scrie BBC.
După moartea lui prietenului său Galeotti care a murit la vârsta de 40 de ani, din cauza unei infecții cu SIDA, toată lumea se aștepta ca Giorgio să închidă casa de modă, însă el a continuat și a învățat să-și conducă singur imperiul.
Potrivit BBC, într-un interviu din 2001, Armani a fost întrebat despre cel mai mare eșec al carierei sale, iar el a răspuns: „Să nu-mi pot opri partenerul să moară”.