„Companiile caută permanent să consolideze echipele pentru a fi unite, motivate și, în același timp, relaxate (…) Astfel, în pofida contextului incert din prima parte a anului, Aerotravel a înregistrat o creștere de peste 10% pe segmentul proiectelor M.I.C.E., comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Această particularitate a începutului de an a creat premisele unei diferențe notabile pentru toamnă, când se observă o revenire puternică a deciziilor de organizare a evenimentelor. Multe dintre acestea fuseseră anterior amânate, în așteptarea unui cadru politico-economic mai clar și mai previzibil, care acum stimulează reluarea planurilor și a investițiilor în evenimente corporate”, declară Antonio Nițu, Director General al Grupului Aerotravel.
Segmentul M.I.C.E. din România este în creștere, însă există mulți pași de făcut pentru a atinge nivelul piețelor consolidate din regiune, precum Grecia, Croația sau Ungaria, recunoscute ca destinații de referință datorită calității serviciilor și atractivității locațiilor. Piața este în plin proces de maturizare și, în ciuda ajustărilor economice traversate periodic de România, semnele sunt tot mai încurajatoare, mai arată datele de la Aerotravel.
Unde sunt organizate cele mai multe evenimente corporate sau programe de incentivare: de la „destinații clasice” la croaziere și destinații exclusiviste
În ultimii ani, IMM-urile au început să investească tot mai mult în evenimente corporate, alăturându-se multinaționalelor. Cele mai căutate tipuri de proiecte sunt programele de incentivare, conferințele de vânzări, team building-urile și petrecerile de Crăciun, toate organizate tailor-made, pentru a răspunde așteptărilor fiecărei companii.
Un eveniment tipic reunește între 100 și 150 de participanți și are o durată medie de două zile, cu trei nopți de cazare. Acest format s-a dovedit eficient pentru majoritatea companiilor, oferind un echilibru între obiectivele de business și componentele de relaxare sau networking. Totodată, există cereri frecvente pentru evenimente cu sub 100 de participanți.
Majoritatea evenimentelor corporate sunt organizate în România, destinațiile din centrul țării menținându-se în topul preferințelor datorită accesului facil din majoritatea punctelor țării și a serviciilor de calitate. Cu toate acestea, observăm o deschidere tot mai mare spre destinații europene mai puțin cunoscute, dar extrem de ofertante, precum Bologna, Ljubljana sau Reykjavík, care oferă facilități excepționale și experiențe culturale și gastronomice memorabile. Desigur, croazierele pe Marea Mediterană rămân printre cele mai apreciate variante pentru organizarea unor astfel de proiecte datorită accesibilității.
Antonio Nițu, Director General al Grupului Aerotravel
Bugetul alocat unui eveniment depinde de numeroase variabile, care influențează calculul final: destinația, durată, tipul de transport, cazare, tematica proiectului, precum și cerințele particulare.
Cât îi costă pe angajatori petrecerile de Crăciun
Pentru o petrecere de Crăciun, unul dintre cele mai solicitate evenimente în această perioadă, costurile pornesc de la 50 euro de persoană și pot ajunge la câteva sute de euro, în funcție de locație și serviciile incluse: concept, entertainment, activități, echipamente audio-video, cadouri, materiale de marketing și transport.
Pe de altă parte, se constată că, de multe ori când se organizează ședințe de management, clienții doresc să personalizeze evenimentul și să-i confere o semnificație mai puternică. Aceasta se reflectă, de exemplu, în alegerea speakerilor, care trebuie să fie relevanți nu doar pentru industrie și companie, ci și pentru participanții prezenți, adăugând valoare și inspirație.