Renault deschide comenzile pentru cea mai ieftină variantă a lui R5. Cât costă în România

Sursǎ foto: Renault

Renault deschide comenzile pentru cea mai ieftină variantă a lui R5. Cât costă în România

Cuprins Articol:

Renault 5 E-Tech electric este acum disponibil în versiunea de echipare de bază, Five. Aceasta este cea mai ieftină, cu un preț de pornire de 24.900 de euro fără subvenția oferită prin programul Rabla, care este suspendat pentru persoane fizice. Astfel, francezii își respectă promisiunea făcută la lansarea lui R5, anul trecut, în condițiile în care, anterior, cel mai ieftin model era 26.890 de euro.

Renault 5 E-Tech, printre cele mai ieftine EV-uri în România

Renault 5 a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva din 2024 cu promisiunea că va fi una dintre cele mai ieftine mașini electrice asamblate în Europa. CEO-ul de la acea vreme, Luca de Meo, promitea un preț de doar 25.000 de euro, dar această versiune „de buget” s-a lăsat așteptată mai bine de un an de zile.

Din iulie, francezii deschid comenzile și pentru această versiune, care face ca modelul compact pe baterii să fie unul dintre cele mai ieftine EV-uri de pe piața românească. Din octombrie 2024, când s-au deschis comenzile pentru variantele superioare de echipare, și până acum, Renault anunță că a comercializat 36.000 de Renault 5. În aprilie 2025, mașina a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa pe piața de retail.

Renault 5 E-Tech electric este construit în Franța la uzina Ampere din Douai, care face parte din complexul ElectriCity. Prețul de pornire al ehipării Five este de 24.900 de euro, iar asta înaintea aplicării vreunei subvenții. Producătorul se laudă cu un preț de 16.500 de euro, dar asta doar după aplicarea subvenției Rabla de 7.400 de euro, respectiv a unui discount suplimentar de 1.000 de euro prin Mobilize Financial Services (MBS).

Cu alte cuvinte, la momentul scrierii acestui articol, clientul român persoană fizică nu poate să cumpere R5 în echiparea Five pentru 16.500 de euro, în lipsa Rabla - la fel cum nu poate achiziționa nicio altă mașină electrică (sau mașină nouă în general) cu subvenții de la bugetul Adiministrației Fondului pentru Mediu (AFM).

Ce echipări oferă cel mai ieftin Renault 5

Modelul are un grup motopropulsor de 70 kW (95 CP) și un cuplu de 215 Nm, plus o baterie Urban Range de 40 kWh (față de 52 kwh pe versiunile mai scumpe). Această configurație îi oferă lui Renault 5 E-Tech electric Five o autonomie WLTP de până la 312 kilometri.

R5 E-Tech electric are un încărcător AC de 11 kW compatibil cu punctele de încărcare de acasă și din oraș, ce încarcă bateria de la 15% la 80% în 2 ore și 37 de minute. Modelele superioare oferă și încărcare de putere mare prin DC.

Renault 5 E-Tech electric Five accelerează de la 0 la 100 km/h în 12 secunde, cu o viteză maximă de 130 km/h. Raza sa mică de bracaj de 10,3 metri este utilă în urban.

Interiorul dispune de un sistem OpenR cu ecran dublu - de 7 inchi pentru tabloul de bord și de 10 inchi pentru multimedia. Compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, sistemul multimedia primește actualizări automate de la distanță (FOTA). Echipamentul de la bord include două porturi USB-C în față, faruri full LED, aer condiționat manual, frână de parcare electrică și o banchetă spate rabatabilă 60/40.

Renault 5 E-Tech electric nu este singur în oferta BEV a Renault, deoarece i s-a alăturat acum în segment și Renault 4 E-Tech electric, un vehicul care împărtășește aceeași genetică, dar cu mai mult spațiu interior și un portbagaj mai mare. Renault 4 E-Tech electric este livrat, de asemenea, cu funcția One Pedal – care va fi oferită în 2026 pe Renault 5 E-Tech electric.

Până la lansarea lui R5 E-Tech în echiparea Five, cel mai ieftin R5 era varianta evolution, care venea cu aceeași baterie de 40 kwh, dar cu 120 CP, în loc de 95 CP. Wall-Street.ro a testat recent versiunea de top, iconic cinq, cu bateria mare de 52 kwh, dar și motorul cel mai puternic de 150 CP. Testul nostru urmează să fie prezentat ca parte a seriei video AutoVibes.

Personalizate pentru tine