Ce viitor mai are celebra Dacia Logan. Producătorul va lua o decizie în perioada următoare

Sursǎ foto: Dacia

Ce viitor mai are celebra Dacia Logan. Producătorul va lua o decizie în perioada următoare

Cuprins Articol:

Dacia a oferit detalii despre viitorul modelului Logan, care a ajuns la a treia generație și își arată deja vârsta, producătorul alegând să-i restrângă treptat aria de conercializare la doar câteva țări din Africa, Europa de Est, dar și din Orient și zona Golfului. Frank Marotte, Direectorul de marketing, operațiuni și vânzări al Dacia, a declarat că o decizie despre acest model emblematic pentru marcă va veni în viitorul nu foarte îndepărtat.

Dacia Logan, un model cu succes limitat în prezent

Deși, în ultimii ani, Dacia Logan a rămas modelul-far al mărcii în România, cu vânzări care l-au plasat sistematic pe primul loc în topurile autohtone, succesul acestuia s-a dovedit a fi limitat în afara țării. Mașina este asamblată la noi, la Mioveni, dar este comercializată și în alte state din Europa de Est, dar și din Africa, reitrând recent din Portugalia și Israel, după o ieșire de pe piața poloneză motivată de o lipsă de interes din partea clienților.

Pe mai departe, viitorul lui Logan rămâne incert. În timp ce tuturor modelelor Dacia li se promit îmbunătățiri, facelift-uri, generații noi sau motorizări hibride, Loganul pare că a fost aproape uitat, acesta lipsind complet din prezentarea făcută de șeful de marketing al Dacia în care au fost oferite presei rezultatele comerciale ale mărcii în primul semestru al anului.

Actuala generație, LJI, este, practic, o versiune în trei volume a lui Sandero, folosind platforma CMF-B „Light” a grupului Renault. Ea nu beneficiază de motoare electrificate, iar, în lipsa Rabla, chiar și clienții români au început să treacă Loganul cu vederea, alegând mai degrabă Duster. Cel puțin asta a fost situația în iunie, când piața auto de modele noi din țara noastră s-a restrâns cu 50% față de aceeași lună a anului anterior.

Întrebat de Wall-Street.ro, Marotte a susținut că Logan nu a dispărut din planurile de viitor ale Dacia, iar soarta sa va fi decisă în viitorul nu foarte îndepărtat. Acesta susține că „toate opțiunile” sunt încă pe masă în timp ce Dacia lucrează la generația a patra a lui Sandero. Astfel, se înțelege că o nouă versiune sedan ce ar purta numele Logan ar putea fi bazată tot pe Sandero și, deci, ar putea beneficia de propulsoarele hibride ale acestuia, ba chiar și de trenul de rulare full-electric.

Dacia Logan și-a celebrat 20 de ani de existență printr-o ediție specială

În 2024, când Dacia Logan și-a celebrat a 20-a aniversare, producătorul a lansat o eidție specială denumită Logan XX. Tot anul trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Mihai Bordeanu, Brand Manager Dacia pentru România, dădea asigurări că Loganul nu va dispărea atâta timp cât va exista o cerere pentru el.

El spunea la acea vreme că nu ar avea sens ca un model care este pe primul loc în topurile de vânzări din România să fie pensionat, dar, între timp, situația s-a schimbat, iar asta ar putea influența viitorul Loganului. Totuși, trebuie spus că mașina are în continuare susținătorii ei. Susținători există și pentru versiunile Stepway, de asemenea luate în considerare pentru Sandero IV / Logan IV.

În 2024, Dacia a trimis, la cererea dealerilor nemți, un transport „de test” cu modele Logan destinate pieței germane, care nu a primit niciodată Logan III. Clienții germani știau doar de primul Logan, respectiv de cea de-a doua generațție, care a ajuns printre altele și în Franța. În mod poate neașteptat, dealerii au avut un feedback foarte bun cu privire la Logan, clienții care și l-au achiziționat în cadrul unei oferte speciale fiind mulțumiți de mașină.

În prezent, aceasta este în continuare una dintre cele mai ieftine de pe piața din România, dar Dacia a decis să diferențieze prețul Loganului de cel al lui Sandero. Astfel, hatchback-ul este mai ieftin, în timp ce Logan are un preț de achiziție puțin mai mare.

Personalizate pentru tine