Competiția pe piața locală de comerț online este în creștere, cu jucători internaționali ce dispun de bugete mult peste ce au la îndemână majoritatea comercianților online de la nivel local. În acest context, Robert Trandafir, Manager & Co-Founder Gun Media, a oferit pe scena evenimentului ecomTEAM o serie de sfaturi referitoare la modul în care magazinele online ar putea răspunde acestei competiții în creștere.
Pentru început, specialistul în digital marketing consideră că va dispărea creșterea din inerție a magazinelor online, o creștere cu care unele afaceri au fost obișnuite în anii trecuți, în care comerțul a cunoscut un avans puternic.
„Pentru că a crescut foarte mult cererea pe zona de e-commerce în anii trecuți, s-a ajuns la o creștere din inerție a magazinelor online și cine a fost în jocul acesta a crescut. Eu cred că va dispărea această creștere din inerție”, adaugă Robert Trandafir.
În acest context, reprezentantul Gun Media consideră că soluția este aceea de a-ți crea cererea prin brand awareness, de a-ți concentra eforturile pentru creșterea brandului.
„E-commerce-ul a crescut destul de mult, e într-o zonă de maxim. Dacă tu vei crește, altcineva, inevitabil, va descrește. Dacă mai luăm în considerare și retailerii străini, tot ce înseamnă China, Trendyol, jucătorii din Polonia, care vin pe această piață, soluția este să te diferențiezi și să creezi acele motive pentru care oamenii să aleagă să comande mai mult de la tine. Cunoști mai bine piața locală, deci investește mai mult în brandul tău ca să le dai motive oamenilor să cumpere de la tine”, precizează Robert Trandafir, Manager & Co-Founder Gun Media, pe scena evenimentului ecomTEAM.
Bugete foarte mari cu „care aleargă” după adresa ta de e-mail

Specialistul în digital marketing nu consideră că jucători precum Shein și Temu fac ceva diferit față de competitorii europeni care au intrat în România, în materie de advertising.
„Au intrat cu bugete foarte mari și încearcă să ia adrese de e-mail de toți banii. Cam aceasta este rețeta. Doar că unii au mai mulți bani și asta îi ajută să reziste mai mult. Se vede că au redus puțin din turație, dar încă iau trafic de la voi( de la alte magazine online n.r.). Nu există o nișă de e-commerce pe care noi să lucrăm în prezent și unde să nu fie prezenți. După ce mai lasă ei motoarele mai ușor, vine Trendyol”, adaugă reprezentantul Gun Media.
Wall-street.ro a fost prezent la prima conferință a turcilor de la Trendyol în România. Compania vrea să înroleze cât mai mulți vânzători români în marketplace-ul pe care-l administrează și va deschide și un depozit în apropiere de București, ce va deservi Europa de Sud-Est. Poți citi știrea completă aici.
Promovarea puternică și creșterea influenței din partea platformelor asiatice nu are loc doar în România. Una din trei cumpărături online plasate în prima parte a anului în Spania a fost pe platforme chinezești precum Alibaba, Temu sau Shein. Aceste platforme au o cotă de piață mai mare în Spania decât în alte țări europene. Cu toate acestea, consumatorii spanioli cheltuie mult mai puțin, ca valoare, pe aceste platforme decât consumatorii din alte țări, conform raportului de AICI.
În medie, un spaniol a cheltuit 497 de euro comandând pe aceste platforme în prima jumătate a anului, în timp ce nemții au cheltuit 1.124 de euro, britanicii 997 de euro, iar francezii 951 de euro.
Uitându-ne la frecvența cumpărăturilor, Regatul Unit al Marii Britanii este lider cu 22,7 cumpărături per consumator pe platformele chinezești. În Germania, frecvența este de 18,2 comenzi per cumpărător. Spaniolii plasează 12,1 comenzi per consumator.
Dincolo de influența jucătorilor străini, ultimul trimestru vine cu alegeri parlamentare și alegeri prezidențiale, implicit și cu multă promovare din partea partidelor, promovare ce duce la creșterea costurilor în advertising. În acest context, o analiză mai bună a datelor pe care le are comerciantul și o strategie ce include testarea mai multor scenarii sunt recomandări pe care reprezentantul Gun Media le are pentru magazinele online.
„Atunci când facem teasing este important să știm că avem două tipuri de audiențe: cei care ne cunosc și cei care nu ne cunosc. Pentru cei care ne cunosc trebuie să creăm o așteptare și oamenii respectivi să primească ce își doresc. Pentru celelalte audiențe trebuie să definim un scop precum obținerea unei adrese de e-mail, pentru că poate nu vor să comande atunci, dar putem adăuga încă un utilizator în baza de date către care să încercăm să vindem ulterior”, explică Robert Trandafir.
ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro și susținut de:
- Main Partner: FAN Courier
- Gold Partner: IT Globers
- Silver Partners: Daktela, Innobyte, Gun Media, Netopia Payments, ING Bank, Limitless Agency, RTB House, DPD, Sameday, Dyver, InvestHK, Optimized, Mizar, Cargus, MTH Digital, DHL, MerchantPro, UpSwing.
- Event Sponsors: Mavericks, 2Ship, Roweb, Consulting Hungary
- With the support of: FULL OUT Media
- Agency Partners: Bossnet, Alt Express, Spot Group, AYSA
- Supported By: Magnolia.ro, Leonidas, Autonom