Șerban Stoica, Cargus: Pe zona de export mergem către Bulgaria și Grecia. Planul este să mergem în toată Europa

Sursǎ foto: UDR Ovidiu

Șerban Stoica, Cargus: Pe zona de export mergem către Bulgaria și Grecia. Planul este să mergem în toată Europa

Cuprins Articol:

Compania de curierat Cargus vrea să își dezvolte o rețea logistică care să-i permită să livreze colete din România în toate țările europene și invers. Șerban Stoica, Chief Sales Officer Cargus, a vorbit în cadrul evenimentului ecomTEAM 2024, organizat de Wall-street.ro, despre cum decurg investițiile în această dezvoltare a infrastructurii, ce recomandări are pentru magazinele online românești și de ce crede că țara noastră se află pe radarul jucătorilor internaționali.

În ultimii ani, strategia Cargus s-a concentrat pe a se extinde în diverse piețe la nivel internațional, creând o infrastructură care să îi permită să livreze colete din aceste țări în România.

„Echipele noastre sunt prezente în mai multe piețe, precum Cehia, Slovacia sau Germania. Am început prin a aduce volume de acolo în România. Zona de import o avem deja prezentă. Pe zona de export mergem către Bulgaria și Grecia, planul fiind ca apoi să mergem în toată Europa”, a declarat Șerban Stoica, Chief Sales Officer Cargus.

Un pas în consolidarea infrastructurii logistice, de care Stoica a amintit în cadrul ecomTEAM 2024, a fost și achiziția în 2021 a QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții personalizate de logistică la nivel local.

Recomandări pentru magazinele online care vor să se extindă internațional

Reprezentantul Cargus este de părere că în acest proces de extindere internațională trebuie început prin clarificarea mai multor aspecte ce țin de țara pe care magazinul online o vizează.

„Trebuie să stabilești exact de ce vrei să intri pe piața respectivă, care este obiectivul pe care vrei să-l atingi acolo și ulterior intri în discuții despre preț, cum îl construiești sau cât de repede vrei să livrezi(...) Sunt multe lucruri care trebuie luate în considerare, însă, din perspectiva mea, zona de livrare este în mare la fel, diferențele fiind cele de distanță. Serviciile sunt standard, nu e ca și cum te vei duce într-o altă zonă din lume și să găsești ceva super revoluționar care să te facă să zici «nu credeam că există așa ceva». Evident, timpul de tranzit este mai mare și probabil că nivelul de calitate diferă de la țară la țară”, adaugă reprezentantul Cargus.

Acesta explică faptul că în Polonia este extrem de dezvoltată zona de lockere, în timp ce în Regatul Unit al Marii Britanii există o afinitate pentru livrarea la ușă, în timp ce în Franța este livrarea la puncte fixe.

De ce vor companiile internaționale să se extindă în România

Se vede clar un apetit pentru jucătorii internaționali de e-commerce de a se extinde pe piața noastră. Ultimul astfel de jucător despre care Wall-street.ro a scris este Trendyol. Compania turcească, al cărei acționar majoritar este gigantul chinez Alibaba, și-a prezentat la începutul lunii investițiile pe care plănuiește să le deruleze în țara noastră. Le poți afla de AICI.

Șerban Stoica aduce în discuție pe scena ecomTEAM o viziune macro a motivelor pentru care există multe companii mari ce își doresc să vină în România. Printre principalele motive se numără creșterea economiei, în comparație cu media UE, și evoluția PIB per capita.

De asemenea, potențialul de creștere al pieței este considerat a fi unul mare. În acest moment, e-commerce-ul se învârte în jurul a 10-11% din total retail.

„Dacă ne uităm la potențialul de creștere al pieței pentru următorii ani, este clar că vom vedea creșteri de două cifre. Ne uităm undeva la 13-15% creșteri pe următorii 5 ani CAGR(rată de creștere anuală compusă). Toate semnalele arată că România crește cel mai repede din regiune și are potențialul cel mai mare”, precizează Șerban Stoica.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro și susținut de:

  • Main Partner: FAN Courier
  • Gold Partner: IT Globers
  • Silver Partners: Daktela, Innobyte, Gun Media, Netopia Payments, ING Bank, Limitless Agency, RTB House, DPD, Sameday, Dyver, InvestHK, Optimized, Mizar, Cargus, MTH Digital, DHL, MerchantPro, UpSwing.
  • Event Sponsors: Mavericks, 2Ship, Roweb, Consulting Hungary
  • With the support of: FULL OUT Media
  • Agency Partners: Bossnet, Alt Express, Spot Group, AYSA
  • Supported By: Magnolia.ro, Leonidas, Autonom

Personalizate pentru tine