Platformele de comerț online din China au un impact din ce în ce mai mare asupra comerțului online local. Dacă în ultimul timp acest lucru era evidențiat de diversele declarații din industria logistică, care făceau referire la sute de mii de colete care intră zilnic în țară din China, avem de această dată și cifre din zona de digital marketing. Mihai Vînătoru, managing partner al agenției de digital marketing DWF, a publicat o serie de observații din cea mai recentă analiză de piață pe care DWF o realizează, iar creșterea platformelor chinezești este una destul de mare.

Temu și Shein sunt platforme de e-commerce care au devenit deja din ce în ce mai vizibile în România, mai ales în urma banilor pompați în reclame pe platformele sociale, dar și a unor comunități impresionante. De exemplu, doar unul dintre grupurile de Facebook cu informații despre comenzile de pe Shein plasate de români, analizat de wall-street.ro, are peste 173.000 de utilizatori.

„Peste 10 milioane de români au accesat luna trecută Temu, AliExpress și Shein, cele mai cunoscute site-uri de eCommerce chinezești cu activitate în țara noastră. Cifra este în creștere accelerată, de la aproape 4 milioane anul trecut și mai puțin de 2 milioane în urmă cu doi ani. În același timp, traficul celui mai mare magazin online din România a scăzut în luna mai cu 6 milioane de vizite, față de anul anterior, de la 32 de milioane la 26 de milioane de vizite, conform SmiliarWeb Pro”, precizează Mihai Vînătoru(foto)
Shein Temu

Acesta adaugă faptul că doar în ultimele trei luni, cele trei site-uri chineze au atras trafic plătit de peste 4 milioane de click-uri prin intermediul platformelor de advertising precum Google și Meta, în special.

”Comparativ, în aceeași perioadă a anului 2023, traficul plătit atras de acestea în România a fost mai mic de 1,5 milioane de vizite”, adaugă Mihai Vînătoru.

Sursa foto: DWF / Mihai Vînătoru Facebook.

Datele prezentate mai sus fac parte din cea mai recentă analiză de piață a DWF, explică Vînătoru, realizată cu platformele SimilarWeb Pro, Ahrefs, Google Keyword Planner și DataFORSEO.

Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG, a vorbit și el recent despre impactul acestor platforme, așa cum wall-street.ro a scris AICI. Dacă nu există măsuri clare care să protejeze piața locală de impactul unor astfel de jucători, Iulian Stanciu consideră că efectele se vor vedea clar la nivelul economiei.

„Impactul asupra economiei României va fi foarte mare, se va simți în principal în zona de locuri de muncă. Pentru că noi toți de aici suntem creatori de valoare la nivel local, creăm locuri de muncă, capital social. De partea cealaltă nu există cineva, nu ai nici măcar o entitate în România. Iau bani de la consumatori, îi duc direct acolo(în China n.r.), ceea ce este un impact destul de mare”, precizează Iulian Stanciu, care aduce în discuție diverse rapoarte ce scot în față aceste probleme, unu dintre acesta fiind cel al fostului prim-ministru italian Mario Draghi, referitor la competitivitatea Uniunii Europene.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri