26 Octombrie 2023

eMAG Black Friday 2023: cum se organizează zona de Marketplace pentru toate țările în care platforma este prezentă



eMAG Black Friday se desfășoară anul acesta pe 10 noiembrie în România, însă o parte dintre sellerii din eMAG Marketplace, care vând și în celelalte țări în care eMAG este prezent, vor avea parte de încă o ediție care se va desfășura o săptămână mai târziu.

eMAG Marketplace este prezent în trei țări: România, Bulgaria și Ungaria. Conform Oanei Antohe, Senior Director eMAG Marketplace, peste 6.000 de selleri vând cross-border. În Ungaria și Bulgaria, Black Friday la eMAG va fi pe 17 noiembrie.

Promoții pentru selleri, nu doar pentru clienți

„Încercăm să le punem la dispoziție cât mai multe informații legate de ce s-a întâmplat în trecut, care au fost reducerile, furnizăm informații despre cel mai mic preț pe care l-au avut în ultimele 30 de zile, 60 de zile sau în ultimul an, în așa fel încât să țină cont de toți factorii”, precizează Oana Antohe în cadrul evenimentului retailArena 2023.

Oana Antohe aduce în discuție și reduceri oferite de către eMAG Marketplace pentru selleri, respectiv reduceri de comisioane de până la 55%, dar și promoții pentru zona de depozitare a stocului.

”Vorbim de vânzări mai mari decât în toată luna iulie. Sunt categorii, cum ar fi media și jucării, unde vânzările sunt de 54 de ori mai mari ca media ultimelor 30 de zile”, a afirmat Oana Antohe. Ca urmare, campania se pregătește cel târziu din vară pentru selleri iar eMAG încearcă să le ofere cât mai multe informații legate de anii trecuți. De asemenea, accentul este pe recomandări personalizate, fie că e vorba de promoții sau de stocuri.

Sunt reducerile de Black Friday reale?

Legat de cât de reale sunt reducerile, Oana Antohe explică faptul că retailerul online se bazează pe automatizare, având algoritmi care monitorizează prețurile practicate la nivelul platformei pentru a respecta cerințele legislației.

„Orice reducere văzută în eMAG, e o reducere din cel mai mic preț din ultimele 30 de zile din acel spațiu de vânzare, cel mai mic preț calculat automat de algoritmi(...) Selleri știu că pentru a le apărea ofertele cât mai în față trebuie să îndeplinească niște criterii suplimentare. Reducerile trebuie să fie de minim 15-20% ca să poată ieși mai în față în funcție de produs etc”, adaugă Oana Antohe.

Românii se pregătesc din timp pentru Black Friday

Reprezentanta eMAG consideră că românii așteaptă campaniile de Black Friday pentru a face achiziții, campania fiind una extrem de cunoscută în țara noastră. Ea adaugă faptul că mulți consumatori se pregătesc bine înainte de campanie, analizează review-urile, adaugă produsele în coș înainte de startul campaniei etc. 8 din 10 clienți se pregătesc înainte de Black Friday, analizează oferta, își aleg produse, le pun în favorite iar 50% dintre cei care vor să cumpere de Black Friday își pregătesc produsele cu o săptămână înainte.

”Sellerilor le recomandăm să facă pregătiri atente pe produse înainte de startul campaniei, să mai revizuiască conținutul, să se asigure că au suficiente imagini, toate caracteristicile completate”, adaugă Oana Antohe. ”Unul dintre driverii noștri principali de creștere e Genius, clienții Genius comandă de 2 ori mai mult. Dacă clientul nu are eticheta Genius, există riscul ca clientul să nu îl cumpere.”

retailArena este organizat de retail.ro și Wall-Street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.



Citeste si