[UPDATE] eMAG, avertisment de la ANAF pentru practici neloiale
UPDATE - In replica, eMAG a transmis ca “eMAG nu a fost amendat si nici nu a folosit practici inselatoare. Este vorba de un continut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de cautare si bunelor practici din industrie: cuvintele si expresiile cautate de clienti pe eMAG.ro sunt indexate automat in motorul de cautare Google. Indexarile automate in Google nu sunt publicitate platita. eMAG a actionat intotdeauna conform acestor reguli si bune practici si va contesta adresa formulata”.
Mai mult, CEL.ro are o pagini similara.
STIREA INITIALA
eMAG a folosit in perioada ianuarie 2018 - iunie 2019 marca inregistrata CEL.ro pentru a face publicitate inselatoare si a-si promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de cautare Google. Prin metode SEO si profitand de autoritatea pe care o are in motoarele de cautare a reusit sa aduca o pagina din site-ul sau fara nici o legatura cu marca CEL.ro in prima pagina din motorul de cautare Google pentru a deturna vizitatorii in cautarea marcii concurente. eMAG a folosit urmatorul anunt publicitar:
"Cauti www cel ro? Descopera Oferta-eMag.ro
https://www.emag.ro/search/www+cel+ro
Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro. Profita acum de preturi avantajoase . Gasesti mai mult decat crezi! Comanda si ai livrare si retur simplu!"
“CEL.ro apreciaza ca utilizarea textului mai sus mentionat a dus la distorsionarea realitatii si a creat in mintea consumatorului mediu perceptia falsa ca www.cel.ro poate fi accesat si de pe site-ul www.emag.ro. Unui consumator mediu, asa cum acesta este definit de Legea 363/2007, i-a fost afectata optiunea de a alege in cunostinta de cauza. Emag a profitat de reputatia marcii concurente pentru a crea confuzie in randul consumatorilor si intre comercianti si pentru a obtine foloase necuvenite”, a transmis business-ul concurent.