Afacerile de înghețată ale Food Union ocupă poziții solide în fiecare dintre piețele sale, cu branduri apreciate la nivel național. Afacerea cu produsele lactate din Letonia este exclusă din tranzacție, iar proprietatea acesteia rămâne neschimbată.
Froneri a confirmat că echipa de management actuală a Food Union va rămâne la conducerea afacerii.
Alpin 57 Lux, cumpărată de Food Union în 2016
Grupul Food Union a cumpărat producătorul românesc Alpin 57 Lux în 2016, devenind acționar majoritar al businessului fondat în Sebeș.
În 2024, fondul de investiții PAG PRivate Equity a preluat pachetul majoritar de acțiuni al grupului Food Union.
„Froneri este reperul global în industria înghețatei și suntem încântați că brandurile noastre emblematice din România, precum Transalpina, Fulg de Nea și altele, au găsit un cămin perfect alături de un lider cu adevărat de clasă mondială. Sub conducerea Froneri, aceste branduri vor câștiga o acoperire mai largă și avantajele unui portofoliu global și a capacităților sale, păstrând în același timp caracterul local și calitatea pe care consumatorii o apreciază. Așteptăm cu nerăbdare să construim împreună următorul capitol.” precizează Soren Lauridsen, Președinte executiv al Food Union.
Cifra de afaceri a Alpin 57 Lux: Peste 150 de milioane de lei
Conform datelor financiare publicate pentru anul 2024, Alpin 57 Lux a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 153,4 milioane de lei, în creștere de la 136,9 milioane de lei în 2023.
În ceea ce privește profitul, acesta a fost de 1,8 milioane de lei, cu 50% mai mic decât în 2023, când s-a ridicat la 4,4 milioane de lei.
În ceea ce privește numărul de angajați, acesta a crescut de la 448 în 2023, la 481 în 2024.