Se schimbă plățile la BCR: Clienții  pot cere bani prin numărul de telefon, chiar și de la bănci diferite

Sursă foto: Shutterstock

Se schimbă plățile la BCR: Clienții pot cere bani prin numărul de telefon, chiar și de la bănci diferite

Banca Comercială Română (BCR) devine prima bancă din România care pune la dispoziția clienților funcționalitatea de solicitare bani prin numărul de telefon, prin intermediul serviciului RoPay Alias, integrat în aplicația George.

Această nouă opțiune este disponibilă odată cu intrarea în vigoare, la 1 septembrie, a RoPay 2.0, noua schemă de plăți instant dezvoltată TRANSFOND și autorizată de Banca Națională a României.


Funcționalitatea „Solicită bani” le permite clienților să trimită o cerere de plată introducând doar numărul de telefon al persoanei de la care solicită. Aceasta primește o notificare instant și poate confirma tranzacția imediat, fără a fi necesar IBAN-ul sau alte date suplimentare.
Noua opțiune completează serviciile RoPay deja disponibile în George, care includ plățile și încasările instant prin cod QR. 

Cum funcționează nouă opțiune de solicitare a banilor?


Funcționalitățile disponibile în George pentru plăți Person2Person includ:
   • Plată prin RoPay – scanare cod QR: scanezi codul QR, verifici și confirmi;
   • Încasare prin RoPay – generare cod QR: generezi codul QR cu suma dorită și îl arăți plătitorului;
   • Solicitare bani prin Alias (număr de telefon): introduci suma și numărul de telefon al persoanei, care primește o notificare push și poate confirma plata instant;
   • Plata pe baza numărului de telefon – completezi suma și numărul de telefon al beneficiarului plății, iar acesta primește banii instant în contul său.
Accesul la serviciul RoPay este disponibil în aplicația George, iar mai multe detalii pot fi consultate pe pagina dedicată:

Ce spun reprezentanții BCR despre noua funcție?


„Prin lansarea funcționalității de solicitare bani prin RoPay Alias, BCR deschide drumul către o nouă etapă a interoperabilității între bănci. Este o soluție care simplifică semnificativ viața clienților, pentru că le permite să trimită sau să solicite bani instant, doar pe baza numărului de telefon, indiferent de banca în care are cont prietenul sau partenerul lor, cu condiția ca instituția să fie înrolată în schemă. Este încă un pas prin care întregul sistem bancar românesc devine mai conectat, mai rapid și mai accesibil, pentru care le mulțumim partenerilor noștri de la TRANSFOND”, declară Petruț Lixandru, Director Adjunct Distribuție Retail, BCR.

 

Personalizate pentru tine