Studiu: Românii și-au făcut lista de Black Friday, dar recunosc că dacă apare ceva mai bun, pot pica în tentație ușor

Sursă foto: Shutterstock

Studiu: Românii și-au făcut lista de Black Friday, dar recunosc că dacă apare ceva mai bun, pot pica în tentație ușor

Cuprins Articol:
Interesul românilor pentru Black Friday rămâne la cote înalte și în 2025. Potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio, aproximativ 9 din 10 respondenți (87%) intenționează să participe la campania de reduceri din acest an. Totodată, 48% dintre români au o listă clară de achiziții, dar sunt deschiși și la oferte neplanificate, în timp ce 36% cumpără exclusiv în funcție de reducerile vizibile.

Peste jumătate dintre respondenți (56%) au menționat că au participat la Black Friday în fiecare an, ceea ce indică consolidarea acestui eveniment ca un reper important în comportamentul de cumpărare al românilor.

Care sunt produsele pe care le cumpără românii cel mai des de Black Friday?

Cele mai căutate categorii de produse în ediția Black Friday 2025 sunt:

  • Electronice (telefoane, laptopuri, televizoare): 56%
  • Îmbrăcăminte și încălțăminte: 50%
  • Electrocasnice (frigidere, mașini de spălat, aspiratoare): 45%

Factorii principali care influențează decizia de cumpărare vizează:

  • Valoarea reducerii: 80%
  • Opiniile / recenziile altor cumpărători: 37%

Cum plătesc românii de Black Friday: Sunt mulți care încă preferă cash-ul

Cardul de debit este preferat pentru achiziții de 36% dintre participanți, urmat de plata ramburs (26%) și cardul de credit (24%). Totodată, 48% dintre români au o listă clară de achiziții, dar sunt deschiși și la oferte neplanificate, în timp ce 36% cumpără exclusiv în funcție de reducerile vizibile.

Bugetele de cumpărături pentru Black Friday rămân moderate, însă cu tendință de creștere: 28% dintre români plănuiesc să cheltuiască între 501 și 1.000 lei, în timp ce aproximativ 22% declară că vor cheltui între 25 și 50% mai mult decât în 2024.

„Black Friday reprezintă o perioadă importantă pentru achiziții planificate și vedem din ce în ce mai des că oamenii analizează, compară ofertele și își calculează bugetele înainte de a lua o decizie. Suntem și noi alături de cei care au planuri clare pentru această perioadă și am lansat Yellow Friday - un pachet complex de soluții financiare care susțin atât planurile personale ale clienților noștri, cât și dezvoltarea afacerilor antreprenorilor români.”, declară Mihail Ion, VP, Retail Raiffeisen Bank România.

Personalizate pentru tine