Future Banking Summit 2025 | Petruț Lixandru, BCR: Este important ca AI-ul să nu fie „creativ” în recomandări, ci relevant

Sursă foto: Ovidiu Udrescu

Future Banking Summit 2025 | Petruț Lixandru, BCR: Este important ca AI-ul să nu fie „creativ” în recomandări, ci relevant

Cuprins Articol:
Tot mai multe bănci din România au început să antreneze roboți care să fie „în prima linie” atunci când clienții au întrebări, așa că majoritatea instituțiilor financiare și-au lansat chatboturi pentru a gestiona aceste solicitări. Petruț Lixandru, director executiv adjunct Distribuție Retail la BCR, atrage totuși atenția că acești agenți nu trebuie să aibă „excese de creativitate”, ci să răspundă precis și să rezolve cu adevărat nevoile clienților.

De ce e important ca AI-ul să nu „te ducă cu zăhărelul”

Românii care folosesc mai multe tipuri de inteligență artificială sunt obișnuiți cu răspunsurile uneori ambigue pe care le oferă aplicațiile, ceea ce poate îngreuna procesul de căutare a informațiilor. Petruț Lixandru a declarat, la conferința Future Banking Summit 2025, că experții din bancă se asigură că roboții oferă răspunsuri clare și utile clienților, fără a deveni prea „creativi”.

„Clientul își dorește astăzi răspunsuri în context, personalizate, rapide și clare, nu mai multe semne de întrebare. Calitatea răspunsului contează enorm, mai ales când vorbim despre viața financiară a cuiva. De aceea, este important ca AI-ul să înțeleagă cu adevărat ce se întâmplă în viața financiară a clientului și să nu fie prea «creativ» în recomandări, ci relevant”, declară reprezentantul BCR.

Se „joacă” băncile îndeajuns de mult cu AI-ul? „Mediul bancar este, într-adevăr, mai prudent, dar asta nu înseamnă că nu inovează”

Industria bancară este adesea percepută ca fiind mai puțin reactivă la schimbările tehnologice, acest lucru fiind influențat și de reglementările europene. Totuși, chiar dacă mediul este mai precaut, reprezentantul BCR subliniază că asta nu înseamnă că băncile nu inovează, doar că multe tehnologii nu intră direct în contact cu clienții.

„Mediul bancar este, într-adevăr, mai prudent, dar asta nu înseamnă că nu inovează. Avem un potențial foarte mare în ceea ce facem și, cred că în ultimii doi ani, cu toții am auzit despre proiecte AI în aproape toate băncile, despre echipe dedicate care caută soluții și îmbrățișează tehnologia, pentru că asta își doresc clienții. Suntem, poate, mai precauți, dar experimentăm, uneori invizibil pentru clienți, alteori vizibil prin produsele și serviciile pe care le oferim”, explică specialistul.

Future Banking Summit este un eveniment organizat de Future Banking, cu sprijinul Raiffeisen Bank Romania, UniCredit Bank Romania, Mastercard, BCR, Garanti BBVA Romania, Visa, Evrotrust, Adastra, DoAff, RoPay, Entrust - (Gold Partners), Zitec, Graia, ING Romania, NETOPIA Payments, Optimizor, BLIK, Dendrio, ADVAHOO, fme Romania, CEC Bank, SAS, INFORM, member of AUSTRIACARD HOLDINGS, BRD - Groupe Societe Generale, Namirial, Token Payment Services, xMoney, FintechOS, Intuitech, Salt Bank, ASEE, certSIGN, IT Smart Systems, TCN, Wonderful, GFT Technologies, Imobiliare.ro Finance  - (Silver Partners), theMarketer, SelfPay - (Expo Area Partners), ROPECO, LENDOX - (Sponsors) și cu suportul Chocolissimo Romania, Magnolia, Libris și Clinica ORL Dr. Daniela Ionescu.

 

Personalizate pentru tine