„Am semnat astăzi contractul pentru construcția Drumului Expres Oar -Satu Mare care va asigura inclusiv legătura cu frontiera dintre România și Ungaria! Antreprenorul (CONSTRUCȚII ERBAȘU) are la dispoziție 720,48 milioane lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea acestui nou drum de mare viteză, în lungime de 10,83 km”, precizează Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Someș Expres va avea două benzi
Contractul pentru execuția lucrărilor (FIDIC Roșu) este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Drumul Expres Oar – Satu Mare denumit “Someș Expres” va avea 2 benzi pe sens iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
- două noduri rutiere,
- două parcări,
- un Centru de Întreținere și Control (CIC).
Acest nou drum expres va porni din șoseaua de centură a municipiului Satu Mare și, în zona localității de frontieră Oar, se va racorda la drumul expres M49 de pe teritoriul Ungariei.
Drumul național DN69A, deschis recent de CNAIR
Un recent anunț al CNAIR a fost legat de deschiderea unui drum care face legătura între DN69 şi A1, în proximitatea municipiului Timişoara.
Potrivit acestuia, noul drum naţional, în lungime de aproximativ 10 km, are 4 benzi (2 benzi pe sens) şi parapet median de beton tip New Jersey, pentru a nu permite intrarea pe contrasens a vehiculelor
Pe traseu au fost amenajate inclusiv 3 noduri rutiere: nod rutier la intersecţia cu DN69; nod rutier la intersecţia cu DC58; nod rutier la intersecţia cu A1.
Contractul, în valoare de 253,88 milioane lei (fără TVA), a fost derulat de DRDP Timişoara, subunitate a CNAIR.