Când ar fi trebuit să se finalizeze lucrul la magistrala M6 de metrou
Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construit, plus stația Gara de Nord 2. Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.
Valoarea totală a investiției este de peste 17 miliarde lei, iar finanțarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
Durata de execuție a lucrărilor este de 50 de luni, adică autoritățile se așteptau inițial ca lucrările să dureze 4 ani.
Extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gândită ca o joncțiune între transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană. Prin construirea acestei magistrale se va realiza cea mai mare și importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a orașului, care va lega Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul și, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafață.
De ce întârzie lucrările la M6. Explicațiile oferite de Metrorex
Directorul general al Metrorex a spus că, inițial, estimările erau pentru finalul anului 2027. Acum, metroul spre Otopeni ar urma să fie gata la finalul anului 2028 sau la începutul lui 2029, arată sursa citată.
„Depășim pentru că s-au semnat contractele târziu. Pe măsură ce lucrările avansează, se dau în trafic anumite zone,” a spus Mariana Miclăuș, directorul Metrorex, potrivit antena3.ro. Aproximativ 25 de minute va dura o plimbare cu metroul pe magistrala 6, de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni.
Gabriel Stanciu, director general companie feroviară, spune că sfârșitul anului 2028 pentru punerea în circulație a trenurilor pe magistrala 6 de metrou este SF.
„Dacă credem că vom circula în 2028, în condițiile în care nu a fost organizată licitația de trenuri înseamnă că am citit prea mult Arthur C. Clarke, e SF. 36 de luni e durata minimă sub care eu nu recomand nimănui să calculeze ceva, de livrare de material rulant”, a declarat acesta, conform B365.