FOTO | Honda reintră în arena coupe-urilor cu Prelude, o mașină-puzzle

Sursă foto: Honda

Gallery Vezi Galeria (28)

FOTO | Honda reintră în arena coupe-urilor cu Prelude, o mașină-puzzle

Cuprins Articol:
Honda arată că nu și-a pierdut speranța în viitorul mașinilor sportive și, după o pauză de un sfert de secol, niponii revigorează numele Prelude și, din fericire, îl folosesc tot pentru o mașină cu două portiere. Generația a șasea a coupe-ului îmbină o personalitate hibridă cu componente culese de la Civic Type R.

Noua generație Prelude va începe să ajungă în showroom-uri din această toamnă, dar nu în Europa

Honda își mărește gama de mașini hibride prin lansarea lui Prelude, care nu va fi disponibil cu o motorizare pur termică și nici cu o transmisie manuală. Totuși, japonezii dau asigurări că utilizarea mai multor componente de la ho hatch-ul Civic Type R asigură o experiență de condus angajantă, care include și simularea schimbărilor de viteză.

La bază, Prelude este un Civic. Trenul de rulare hibrid cu două motoare este preluat de la Civic-ul standard, în timp ce suspensia față este grefată de pe Civic Type R. În trecut, Prelude era, pe partea mecanică, înrudit cu Accord, dar această legătură a dispărut pe cea de-a șasea generație, în condițiile în care în trecut Civic avea propria sa variantă în două portiere care, între timp, a fost „pensionată”. 

Vorbim de un motor de 200 de cai putere hibrid ce nu utilizează o transmisie obișnuită, puterea fiind livrată direct de motorul de tracțiune într-o manieră similară cu cea cunoscută de la mașinile 100% electrice. Practic, acesta este un CVT electrificat, dar care beneficiază de modul S+ Shift, care simulează schimbările treptelor de viteză, inclusiv pe retrogradări, când motorul oferă sunetul unor rev-match-uri, cu un plus de zgomot. 

„Schimbarea” treptelor de viteză (în realitate, în loc de o transmisie sunt două motoare electrice) se face cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Conform fișei tehnice oficiale, motorul termic de 2,0 litri cu patru cilindri oferă 139 de cai putere, cu alți 181 de cai putere de la motoarele electrice. Totuși, puterea combinată oferită de sistem este de doar 200 de cai putere și 314 Nm.

Mașina măsoară 4,52 metri în lungime, fiind mai scurtă decât un Civic cu patru portiere (4,67 metri). Modelul are o lățime de 1,88 metri, o înălțime de 1,35 metri și un ampatament de 2,6 metri, greutatea fiind de aproximativ 1,46 tone. 

Honda îți simplifică alegerea și oferă un singur nivel de echipare

La lansare, Prelude va fi disponibil - în America de Nord - cu un singur nivel de echipare. Acesta oferă un ecran de infotainment de 9 inchi, același de pe Civic-urile cu echiparea de top, respectiv un sistem audio Bose. Singura opțională este setul de jante de 19 inchi Berlina Black. Trebuie spus, însă, că dealerii vor putea oferi și un alt set de jante dezvoltat de HPD (Honda Performance Development). 

În timp ce scaunele din față sunt noi, ele nu prea reușesc să facă loc și pasagerilor din spate, deși acolo există o banchetă, iar Honda prezintă modelul drept un „coupe 2+2”. În realitate, un adult mai scund se lovește oricum de plafon și de stâlpul din spate, în timp ce o persoană mai înaltă pur și simplu nu ar încăpea fără să stea într-o poziție nefirească - iar asta în timp ce-i încurcă și pe cei din față, care sunt obligați să-și tragă scaunele.

În lipsa practicalității din habitaclu, Honda plusează cu un hayon (o noutate pentru Prelude) care ascunde un portbagaj în care ar încăpea două trolere mai mici. În plus, Honda spune că mașina preia și frânele Brembo de la Civic Type R, dar acestea, ca și suspensia cu dublu ax, sunt setate special pentru Prelude. Există patru moduri de condus - Comfort, GT, Sport și Individual - iar constructorul se asigură că vei rămâne pe drum grație suitei de sisteme Honda Agile Handling Assist.

Conform Honda, toate modelele Prelude vor fi construite în Japonia, ceea ce înseamnă că vor fi destul de scumpe în State, din cauza taxelor vamale impuse de administrația Trump. În Europa, în schimb, noul Prelude va ajunge în prima jumătate a anului viitor, iar prețurile vor fi anunțate mai aproape de data lansării pe Bătrânul Continent. 

Personalizate pentru tine