Dacia Spring, la preț de bicicletă pe o mare piață europeană. Cum este posibil

Sursă foto: Dacia

Dacia Spring, la preț de bicicletă pe o mare piață europeană. Cum este posibil

Cuprins Articol:
Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană, poate ajunge la un preț modic de achiziție în Italia, ca urmare a introducerii modelului asamblat în China în schema de subvenționare menită să încurajeze achiziția de vehicule pe baterii, transmite Automotive News.

Dacia Spring începe de la sub 4.000 de euro, la ani-lumină de prețul din România

În Italia, o piață pe care Dacia s-a bucurat de succes în ultimii ani, o nouă schemă de creștere a vânzărilor de mașini 100% electrice coboară vertiginos prețul de achiziție al celor mai accesibile EV-uri, respectiv a Daciei Spring, dar și a lui Leapmotor T03, model produs de asemenea în China și adus în Europa printr-un parteneriat cu grupul Stellantis.

Astfel, mulțumită subvențiilor oferite de stat, prețul unei Dacia Spring în echipare de bază se reduce de la 17.900 de euro până la 3.900 de euro, un preț similar cu al unei biciclete premium. În mod similar, după aplicarea ecotichetelor de la guvernul italian, un Leapmotor T03 este disponibil pentru doar 4.900 de euro de la 18.900 de euro în lipsa subvențiilor.

Noul program de casare al mașinilor cu o vechime de cel puțin 10 ani din Italia - similar ca scop cu programul Rabla din România - va demara în octombrie, după ce Italia a venit în anii trecuți cu programe mult mai anemice pentru încurajarea achiziției de mașini electrice. Acum, se pare că guvernul Meloni s-a răzgândit și pune mult mai mulți bani în spatele electrificării și a reînnoirii parcului auto italian. 

Pentru a se atinge prețurile de achiziție menționate, se ia în calcul nu doar subvenția de la stat, în valoare de 11.000 de euro, ci și reducerile oferite de importatori și dealeri. Practic, „Rabla” italienilor oferă subvenții la fel de mari ca programul românesc din 2023, când o Dacia Spring putea fi achiziționată pentru mai puțin de 10.000 de euro. La noi, cel mai mic preț de achiziție pentru Spring a fost de circa 7.500 de euro, cu tot cu ecotichetele Rabla Plus, într-o perioadă în care Dacia încă oferea varianta de bază cu 45 de cai putere

În Italia, pe lângă subvenția de 11.000 de euro, Dacia mai „contribuie” cu o reducere de 3.000 de euro, în timp ce Leapmotor pune la bătaie o ofertă cu avantaj client ce se ridică tot la 3.000 de euro. Astfel, prețul de bază al lui Spring fără subvenții coboară la 14.000 de euro, respectiv la 15.900 de euro pentru Leapmotor T03.

„Rabla” din Italia, buget de aproape 600 de milioane de euro

Guvernul italian lansează noul program de stimulare a pieței auto în valoare de 597 de milioane de euro pentru a crește vânzările de vehicule electrice într-una dintre cele mai slabe piețe de vehicule electrice (BEV) din Europa. Cota de piață a mașinilor electrice vândute în Italia până în august inclusiv a fost de 5,2%, comparativ cu o medie de 15,8% în Uniunea Europeană, conform datelor furnizate de ACEA.

Pentru a putea accesa reducerea de la stat de 11.000 de euro, cumpărătorii trebuie să caseze o mașină veche de cel puțin 10 ani, cu nivel de poluare Euro 5 sau inferior. Standardul Euro 5 a fost introdus în 2011 și a rămas în vigoare în Uniunea Europeană până în august 2015. Astfel, mașinile de la finele lui 2015 cu nivel de poluare Euro 6 nu pot fi casate prin programul italian. 

Totodată, programul se adresează exclusiv familiilor defavorizate, al căror venit este sub 30.000 de euro pe an și care locuiesc în zone urbane cu peste 50.000 de locuitori. Familiile al căror venit este sub 40.000 de euro pe an sunt eligibile pentru un stimulent de 9.000 de euro pentru achiziționarea unui nou vehicul electric.

Cele 597 de milioane de euro alocate s-ar putea să nu fie consumate integral până la încheierea programului în iunie anul viitor, din cauza pragului de venit pentru persoanele cu venituri limitate, respectiv din cauza acoperirii geografice relativ reduse a programului, a declarat, sub protecția anonimatului, un executiv al unei companii auto citat de Automotive News.

Conform calculelor furnizate de sursa citată, piața auto italiană de modele noi ar putea crește cu 60.000 de înmatriculări în plus pe an grație noului program.

Personalizate pentru tine