19 Noiembrie 2009
Ce planuri de dezvoltare au marile lanturi hoteliere pentru Romania
Desi piata hoteliera locala a raportat anul acesta o scadere de 17% in ceea ce priveste cazarile in unitatile hoteliere, Romania ramane o destinatie interesanta pentru marile branduri internationale, urmand ca viitorii 2-3 ani sa aduca deschiderea a inca circa 40 de unitati hoteliere pe piata, potrivit datelor furnizate de firma de consultanta Trend Hospitality Romania (THR).
Romania, codasa Europei: Doar 7,3% din hotelurile autohtone apartin marilor retele
Romania ocupa astfel penultimul loc, depasind doar Slovania, in randul tarilor cu cea mai mica rata de penetrare a brandurilor hoteliere. "Romania si Slovenia au cea mai mica rata de penetrare a brandurilor hoteliere, adica 7,3% din numarul total de camere existente, in timp ce alte tari din Europa, precum Franta, Spania, Ungaria, Finlanda, au peste 40%", a declarat Lucian Marinescu (foto), senior asscoiate THR.
Din totalul de 6.389 de camere care apartin brandurilor internationale, 1.415 (22,1%) sunt detinute de Windham, 1.221 (19,1%) - de Accor, 918 - de Best Western, 770 - de Golden Tulip, iar 447 - de InterContinental Hotels Group (IHG).
La nivelul intregii tari exista in prezent 1.104 hoteluri, dintre care 8% sunt unitati de o stea, 3% ocupa cele de 5 stele, iar 1% dintre acestea nu sunt clasificate.
Potrivit THR, piata hotelurilor din Capitala este inca imatura, deoarece nu exista un echilibru intre categorii, 66% dintre hoteluri sunt de 4 sau 5 camere, iar 48% dintre acestea au mai putin de 50 de camere, adica au o cota de piata mica si vizibilitate redusa.
Hilton vrea sa ajunga la 20 de hoteluri in 5 ani
In scurt timp, Hilton isi va continua dezvoltarea agresiva din ultima perioada de pe piata locala, prin aducerea celui de-al patrulea brand, Golden Inn. “Speram ca in circa 3 luni sa anuntam si semnarea unui contract pentru deschiderea unui Golden Inn. Suntem in discutii cu mai multi investitori”, a declarat Mike Collini, vicepresedinte de dezvoltare pe Europa de Nord a lantului hotelier.
El a mai adaugat ca Romania are nevoie de unitati hoteliere in special pe segmentul de 2-3 stele, unde exista un mare potential de dezvoltare odata cu iesirea din criza.
La mijlocul lunii iulie a acestui an, reteaua hoteliera a deschis cel de-al doilea hotel Hilton din Romania, dupa cel din Capitala, in Sibiu. “Cel mai rapid deal pe care l-am facut pana in prezent in Romania a fost la Sibiu, unde in 3 luni am semnat contractul”, a mai afirmat Adela Cristea.
De asemenea, luna trecuta a semnat un contract de management cu compania Calipso, pentru deschiderea unui hotel sub brandul Doubletree , in Oradea, in urma unei investitii de 15 milioane euro. Doubletree este un brand upscale, clasificat la patru stele plus.
In plus, zilele acestea, Hilton si fondul de investitii romano-britanic Future Invest au semnat un contract de management pentru un hotel Hampton, marca din segmentul economy (2-3 stele) a grupului, in Brasov.
Marriott are in plan deschiderea mai multor Courtyard-uri in Romania
Desi Marriott este cu ochii pe orasele din afara Bucurestiului, urmatorul hotel sub brandul Marriott se va deschide tot in Capitala.
Noua unitate va fi localizata in zona Unirii, in apropiere de JW Marriott, si va avea 198 de camere, cotate la patru stele. “Pentru acest proiect dezvoltatorul este o companie israeliana cu care am semnat un contract de management”, a mai declarat reprezentantul Marriottt, care a adaugat ca hotelul va fi deschis pana la sfarsitul lui 2012.
Accor - Focus pe segmentul de 2 stele
In prezent, Accor are in derulare deschiderea primelor doua hoteluri Etap in Brasov si Timisoara, fiind in stadiul obtinerii de avize pentru constructie.
Hotelul Etap din Brasov va avea o capacitate de cazare de 128 de camere, investitia ridicandu-se la 5-6 milioane euro.
In Timisoara, Accor are doua proiecte, un hotel Etap cu 123 de camere si un Novotel, care vor necesita investitii de 18 milioane euro. “Ibis si Etap sunt branduri care se adreseaza clasei de venituri medii si mici, fiind potrivite oraselor mari din Romania”, a mai declarat Cantiniaux.
In prezent, Accor are sase hoteluri pe piata locala, fiind prezent cu brandurile Pullman, Ibis si Novotel.
Hyatt nu a fost convins inca de potentialul Romaniei
Cei de la Sheraton, un alt brand international care lipseste de pe piata locala, s-au convins mai repede de oportunitaile de aici si vor deschide primul hotel, in Cluj-Napoca.
Astfel, Sigma Towers, la care actionar majoritar este patronul echipei de fotbal CFR Cluj, Paszkany Arpad, a semnat un parteneriat cu operatorul hotelier international care va deschide in Romania hotelul „Sheraton Cluj”.
Hotelul va fi parte a Tower I, din cadrul investitiei denumite generic Sigma Towers - care va contine doua turnuri a cate 27 de etaje, Tower I si Tower II -, iar constructia va fi finalizata in 2012.
Si lantul hotelier de lux Kempinski a confirmat interesul pentru piata locala atat pentru un hotel de lux in Bucuresti, cat si pentru o statiune montana.
Kempinski detine la Budapesta, Sofia, Istanbul si Moscova unele din cele mai luxoase hoteluri est-europene.