15 Octombrie 2009

Companiile germane fac economii: 42% dintre pasagerii Germanwings calatoresc in interes de afaceri



Operatorul aerian low-cost Germanwings a transportat, in primele noua luni ale anului, 54.000 de pasageri pe cele trei rute in relatia cu Romania, aproape jumatate dintre acestia fiind pasageri corporate.
Pentru tot anul 2009 compania germana estimeaza un numar de circa 80.000 de pasageri, transportati pe rutele din si catre Romania, in crestere cu 60% fata de cei 50.000 de pasageri transportati in 2008. “Majoritatea companiilor germane prezente pe piata romaneasca au taiat deja bugetele de calatorie si le impun angajatilor sa calatoreasca fie cu clasa economica a liniilor traditionale, fie cu operatorii low-cost. In aceste conditii, 42% dintre pasagerii transportati de noi in relatia cu Romania (n.r. circa 23.000 de persoane) sunt pasageri de business”, a declarat Andreas Engel (foto), PR manager al Germanwings.

Incepand din 31 octombrie 2009, Germanwings va opera trei curse saptamanale pe fiecare din rutele Bucuresti – Berlin (introdusa in iunie 2008), Bucuresti – Koln (introdusa in martie 2007) si Bucuresti – Stuttgart (introdusa in aprilie 2008). “Pe Berlin aveam doar doua frecvente saptamanale, insa, pe fondul unei cereri ridicate, incepand cu orarul de iarna, vom introduce si cea de-a treia cursa, asa cum avem si spre Koln si Stuttgart”, a mai declarat reprezentantul operatorului cu tarife scazute.

Pe cursele din si catre Romania, gradul de ocupare a Germanwings a fost de circa 80%, cu un prim trimestru mai slab (circa 70%), dar recuperand in sezonul estival. “Cea mai ceruta ruta in relatia cu Romania este Bucuresti - Koln, multe companii din acea regiune fiind prezente pe piata locala”, a mai afirmat Andreas Engel.

Printre companiile germane care zboara regulat cu Germanwings din si catre Romania sunt Bosch sau German Telekom, dar si multe companii mici si mijlocii.

Compania Germanwings are o flota de 27 de avioane Airbus A 319. Linia aeriana isi are sediul in Koln si isi concentreaza oferta pe zboruri catre cele mai importante centre urbane de afaceri din Europa. Germanwings targeteaza trei tipuri de pasageri: segmentul de business, pasagerii care isi viziteaza familia si prietenii, si, nu in ultimul rand, cei care iubesc vacantele.

Pentru acest an compania germana estimeaza venituri de circa 660 milioane euro, valoare similara celei din 2008.



Citeste si