O nouă companie feroviară promite trenuri de noapte care vor ajunge să conecteze 100 de orașe din Europa: Biletele nu vor fi mai scumpe decât cele de avion

O nouă companie feroviară promite trenuri de noapte care vor ajunge să conecteze 100 de orașe din Europa: Biletele nu vor fi mai scumpe decât cele de avion

Cuprins Articol:

În timp ce CFR încearcă să calmeze opinia publică spunând că nu va intra în faliment, industria feroviară europeană se bucură de noi inițiative care își propun să concureze direct cu serviciile oferite de industria aviatică. O nouă companie feroviară din Berlin, Nox Mobility, pregătește lansarea unor trenuri de noapte cu care vrea să ajungă în 100 de orașe, cu prețuri ce nu le vor depăși pe cele ale biletelor de avion. Din păcate, pe harta acestora, nu se află și țara noastră, conform Euronews.

Trenurile de noapte se bucură în prezent de o renaștere spectaculoasă în Europa, însă unii călători sunt încă reticenți față de ideea de a împărți o cabină cu un necunoscut. Deși multe servicii de noapte oferă cabine cu două paturi sau cu un singur pat, acestea sunt, de obicei, opțiuni costisitoare și se epuizează rapid.

Nox vrea să lanseze trenuri de noapte începând cu 2027 și promite că prețurile nu o să le depășească pe cele practicate de către companiile aeriene pe rutele respective. Cabinele vor fi proiectate pentru unul sau doi pasageri.

„Să dormi în timp ce un tren te duce prin Europa este un concept grozav. Dar, în prezent, trebuie să împarți cabina cu străinii, paturile sunt înguste, iar călătoria este adesea mai scumpă decât un zbor. Vrem să schimbăm acest lucru și să transformăm trenurile de noapte într-o parte esențială a călătoriilor din Europa”, spune Thibault Constant, cofondatorul Nox.

Cum vor arăta noile cabine?

Vor exista trei categorii de cabine:

  • Single Loft, pentru un singur pasager, cu pat amplasat la nivel superior, un scaun și o măsuță;
  • Double Loft, cu pat dublu amplasat la nivel superior, două scaune și o măsuță;
  • Double Vista, cu paturi pliabile, cel de jos putând să se facă scaun.

Toate cele trei categorii de cabine vor avea paturi lungi de doi metri și suficient spațiu pentru a te plimba și a depozita bagajele. Unele cabine vor oferi și ferestre cu vedere panoramică.

Cofondatorul Janek Smalla spune că designul camerelor permite să acomodeze mai mulți pasageri în trenuri decât reușesc operatorii tradiționali.

„Acest lucru, alături de un accent puternic pe standardizare și eficiență operațională, ne va permite să oferim bilete accesibile la peste 35 de rute europene”, spune el.

Obiectivul este ca până în 2035 să existe conexiuni cu trenuri de noapte între 100 de orașe europene, printre care Paris, Barcelona, Amsterdam, Copenhaga, Varșovia, Budapesta și Roma. După cum se poate vedea în harta de mai jos, România nu se află printre acestea.

Compania își dorește ca această rețea să devină o alternativă viabilă la zborurile pe distanțe scurte. Camerele single vor începe de la 79 de euro, iar cele duble de la 149 de euro. La bord vor exista servicii de mâncare și băuturi, spațiu pentru biciclete și vagoane accesibile persoanelor în scaun cu rotile.

CFR Călători anunță că nu va intra în faliment

Operatorul de stat CFR Călători a venit cu noi precizări privind situația sa financiară, după ce în weekend a publicat un comunicat privind nemulțumirile sale, în care preciza că ar putea apărea un blocaj cu efecte nedorite asupra sistemului feroviar.

Într-un nou comunicat oficial publicat pe site-ul său, compania spune că a fost prezentat deja un punct de vedere referitor la situația financiară a CFR Călători și constrângerile existente în acest moment. Aceasta insistă pe faptul că CFR Călători nu își sistează activitatea și nu intră în faliment

Personalizate pentru tine