72% din romani au probleme cand calatoresc in UE
Cei mai multi romani (72%) care calatoresc in Uniunea Europeana au probleme in timpul calatoriilor lor, potrivit unei analize a Centrului European al Consumatorilor (ECC) Romania. Iata de ce probleme se lovesc cel mai des romanii in UE.
Astfel, 61% dintre romanii care au intampinat probleme s-au adresat unei institutii specializate de protectia consumatorilor.
De ce probleme s-au lovit romaniiMai mult de jumatate (58%) dintre romani merg in vacanta cu familia, in timp de 9% prefer sa calatoreasca singuri. In plus, 92% dintre romani au calatorit in tarile membre UE, unde s-au lovit cel mai des de urmatoarele probleme:
- Intarziere, anulare transport – 32%
- Probleme cu bagajele – 15%
- Probleme cu produsele achizitionate din tara respectiva – 16%
- Probleme cu hotelul – 21%
- Altele – 16% - nerespectarea contractului, discriminare
Desi intampina probleme, doar 41% dintre romani stiu ca au drepturi atunci cand calatoresc in statele UE.
Unde calatoresc romanii cel mai mult si cat cheltuiescCei mai multi romanii (44%) spun ca isi petrec vacanta de vara atat in tara, cat si in strainatate, 29% doar in strainatate si 27% in Romania. Iata cat cheltuiesc intr-o vacanta in Romania:
- Sub 300 euro – 34%
- Intre 300 si 500 euro – 22%
- Intre 500 si 1.000 euro – 31%
- Peste 1.000 euro – 13%
Sondajul a fost facut in cadrul Targului de Turism al Romaniei, care a avut loc intre 24 si 27 februarie.
ECC-Net este alcatuita din centrele europene pentru consumatori din 29 de tari (27 state membre ale U.E., plus Norvegia si Islanda), si este co-finantata de Directia Generala de Sanatate si Protectia Consumatorilor a Comisiei Europene si de catre fiecare dintre statele membre. Scopul retelei este de a crea increderea in piata interna europeana, oferind consumatorilor informatii utile cu privire la drepturile lor, consiliere si ajutor in achizitii transfrontaliere.
In Romania, „Centrul European al Consumatorilor", ofera consumatorilor o gama variata de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanta si sprijin in rezolvarea problemelor pe care le intampina.