13 Iulie 2015

Ce spun greii din agentiile de turism romanesti despre reformele fiscale din Grecia



Cresterea TVA in industria hoteliera din Grecia, parte din planul de reforme propus de oficialii greci, ii plaseaza in colturi opuse pe tour-operatorii romani, unii dintre acestia previzionand majorari ale preturilor la vacante si scaderea numarului de turisti romani care aleg aceasta tara, in timp ce o alta categorie considera ca sectorul turismului elen va depasi cu bine acest moment, nefiind afectat, cel putin in urmatorul an.

Christian Tour: Grecia ramane principala destinatie de vacanta cata vreme marea, soarele si frumusetile naturale vor ramane acolo

Marius Pandel, CEO al companiei Christian Tour, considera ca in ciuda problemelor cu care se confrunta Grecia, aceasta destinatie va ramane una de top, datorita bogatiilor de care dispune.

"Nu credem ca situatia economica si politica din Grecia va influenta foarte mult turismul in aceasta tara. Grecia este una dintre cele mai mari destinatii turistice la nivel mondial, fiind binecuvantata din punct de vedere al obiectivelor turistice si al conditiilor naturale de care beneficiaza. Turismul fiind atat de important pentru aceasta destinatie, suntem convinsi ca se vor gasi cele mai bune masuri pentru pastrarea acestuia la acelasi nivel si incurajarea turismului de incoming", a explicat Pandel.

In aceea ce priveste posibilitatea cresterii preturilor, managerul companiei a precizat ca in perioada urmatoare nu vor creste preturile la pachetele turistice, intrucat companiile au deja incheiate contracte pentru anul viitor, cu furnizorii de servicii greci.

"Cererile pentru vacante in Grecia au ramas la acelasi nivel ca si inainte de aparitia acestor evenimente politice, turistii nu par a fi afectati de acest lucru. Asadar nu vedem o influenta negativa in achizitionarea de vacante in aceasta tara. Grecia ramane principala destinatie de vacanta pentru romani si cata vreme marea, soarele si frumusetile naturale vor ramane acolo, turistii romani vor continua sa achizitioneze pachete de vacanta in destinatii din Grecia", a concluzionat Pandel.


Perdect Tour: Linistea vacantelor poate fi perturbata daca se va ajunge la proteste si greve

Reprezentantii agentiei Perfect Tour considera ca in contextul in care turismul este unul dintre pilonii economiei elene, iar cresterea fiscalitatii in acest domeniu nu va face decat sa scada competitivitatea Greciei si sa scoata si mai multi bani in “zona gri”. Mai mult, posibilele cresteri de taxe si impozite se vor reflecta in preturi, iar turistii, indiferent ca vin din Romania sau alte tari, sunt atenti la bani si aleg ofertele cu cel mai bun raport calitate/pret.

"Daca planul de reforme va fi adoptat, probabil, cel mai mare impact il va avea eliminarea scutirii de TVA pentru insulele grecesti, care se afla in topul destinatiilor de vacanta estivala, si dupa aceea cresterea TVA la 23% pentru serviciile de restauraie, la 13% pentru industria hoteliera sau a taxelor pentru produsele de lux. Aceste schimbari nu se pot face insa peste noapte. Iar cum majoritatea turistilor si-au rezervat deja vacanta de vara din acest an acestia nu vor fi afectati direct. Riscul este insa ca planul de austeritate sa genereze proteste si greve, actiuni ce pot perturba linistea vacantelor" a spus Razvan Scaesteanu, PR in cadrul Perfect Tour.

El a adaugat ca asa cum s-a demonstrat in multe cazuri, nu cresterea fiscalitatii este singura solutie, ci controlul si colectarea banilor.

Foto: greva Grecia, Shutterstock


Paralela 45: Majorarea TVA in Grecia ar putea creste preturile vacantelor cu 5-8%. Vanzarile nu vor scadea

Masura de marire a TVA-ului in industria hoteliera, parte din planul de reforme al Greciei, ar putea genera o crestere de 5-8% a pretului vacantelor incepand de anul viitor, insa scumpirea nu va afecta cererea romanilor care vor sa isi petreaca concediile pe plajele grecesti, a declarat pentru WALL-STREET.RO Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45.

"In primul rand, azi, vineri, la pranz, nu stim daca Grecia ramane in zona euro. Daca ar ramane si s-ar aplica aceste cresteri, ele se vor aplica efectiv din 2016. Nu mai este timp fizic sa poata fi aplicate in 2015, suntem in iulie, daca apare o hotarare trebuie dat un termen de aplicare, eventual de la 15 august. Grecii nu isi vor da cu siguranta peste picioare, sa creasca tarifele in acest sezon, pentru o luna si ceva. TVA-ul hotelier va creste de la 6,5% la 13%. Nu este dramatic, noi avem 9%, este pe aproape. La restaurante este mult, probabil ca va creste masa, dar nu cred ca pretul unui pachet va creste in 2016 cu mai mult de 5%, matematic. Scutirile de TVA vor fi eliminate treptat, in insule, pana la sfarsitul lui 2016, deci 2016 nu va fi neaparat crescut", a declarat seful Paralela 45.

El considera ca in situatia majorarii pretului pachetelor de vacanta, singurul efect ar putea fi stagnarea numarului vacantelor vandute.

"Este mult mai importanta situatia generala. Daca Grecia se calmeaza, adica nu mai sunt demonstratii si lucrurile merg normal, chiar si la o crestere de 5-8%, nu vad mari scaderi in 2016. Poate nu vor mai fi cresteri, dar nici scaderi. De ce? Tarile arabe au probleme,Tunisia a cam cazut. Nu sunt multe destinatii europene de plaja, si daca Grecia si Ministerul Turismului de acolo vor sti sa intoarca bine toata mediatizarea facuta in ultimele doua saptamani, poate sa iasa bine", a adaugat Burcea.


J`Info Tours: Marirea TVA-ului in industria hoteliera din Grecia va scadea numarul turistilor romani

Sefa agentiei de turism J`Info Tours, Carmen Pavel, marirea TVA-ului in industria hoteliera, parte din planul de reforme prosus de Grecia, va avea un impact negativ in domeniul turismului si va duce la scaderea numarului de vizitatori, pe fondul cresterii preturilor.

"Cresterea TVA va atraga dupa sine si majorarea preturilor la pachetele turistice si, inevitabil, la scaderea numarului de turisti din Grecia. Automat se va scumpi mancarea si este clar ca acest lucru ii va afecta pe romani, care nu vor putea sa vina cu mancare de acasa. Destinatii precum Bulgaria sau Turcia vin din spate si pot prelua turistii", a explicat Carmen Pavel.

Potrivit acesteia, o alta varianta care vine in intampinarea turistilor este Albania.

Foto:Om pe plaja, Shutterstock


TUI TravelCenter: O crestere de preturi ar duce la un numar mai mic de turisti in Grecia

“Deocamdata, nimeni nu stie ce se va intampla cu preturile din Grecia, insa e evident ca oferta Greciei este in concurenta cu ofertele celorlalte tari mediteraneene. Ca atare, nu preconizam o majorare a preturilor pentru ca deja preturile din Grecia sunt comparabile cu cele din Turcia si Spania ( principalele tari concurente) si o crestere de preturi se poate intoarce chiar impotriva lor printr-un numar mai mic de turisti care le vor vizita tara”, a declarat pentru WALL-STREET.RO Cosmin Marinof, director national de vanzari al TUI TravelCenter prin Eurolines

Foto: Plaja goala, Shutterstock




Citeste si