De asemenea, se obtin tarife mai bune deoarece agentiile negociaza preturile cu hotelierii, spune Traian Badulescu, purtator de cuvint al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Turistul are posibilitatea de a face un calcul pentru a vedea cit l-ar costa vacanta in cazul in care merge pe cont propriu si, in cazul in care considera ca este prea mult, poate alege o agentie.
Oferta mai bogata
Daca in vremurile de inceput ale turismului extern romanesc optiunile erau extrem de limitate, in primul rind de preturile mari pentru destinatii ceva mai speciale, iar vizitarea unor obiective turistice se facea printre reprizele de cumparaturi din bazarele din Istanbul, in prezent situatia este diferita. Faptul ca vacantele charter, in care in pret este inclus si transportul cu avionul, s-au ieftinit a facut ca cererea pentru destinatii precum Egipt, Creta, Rhodos sau Tenerife sa fie foarte mare. In prezent, turistul are trei variante de a merge in vacanta, asta daca judecam totul prin prisma mijlocului de transport: avion, autocar sau autoturism propriu.
Vacanta cu avionul
Cursele charter sint cele care au dezvoltat apetitul turistilor romani pentru vacantele in strainatate. Cursele charter sint acele curse efectuate in general cu avionul, dar si cu autocarul, trenul sau ambarcatiuni, inchiriate de catre o agentie de turism sau o alta firma, in scopul deplasarii catre o anumita destinatie. Cursele charter sint de obicei point to point, nu prin conexiuni. Agentia de turism preia riscul inchirierii cursei charter de la compania aeriana si trebuie sa plateasca integral cursa indiferent de numarul de turisti. In general, o cursa charter cu avionul poate fi inchiriata atit de o agentie, cit si de mai multe, in parteneriat, spune Traian Badulescu. Zborurile charter au contribuit foarte mult la dezvoltarea outgoing-ului in Romania. Asa cum am mai spus, au facut din destinatii greu accesibile cu autocarul sau cu masina proprietate personala locuri in care se ajunge fara prea multa oboseala si intr-un timp foarte scurt. Este drept, cei care aleg aceasta modalitate trebuie sa se astepte la avantaje, dar si la dezavantaje.
Avantaje pentru zbor
Avantajele acestui tip de vacanta sint numeroase, atit pentru turisti, cit si pentru agentie. In primul rind se usureaza foarte mult accesul la o destinatie, de multe ori catre localitati care nu au zboruri directe, situate la o anumita departare fata de Romania. In plus, un lant de chartere implica un numar mai mare de clienti, deci automat preturi mult mai bune si o accesibilitate la toate nivelurile. Primele chartere organizate in Romania au fost cele operate de ONT Carpati in perioada 1992-1993, pe destinatia Egipt. Initial, programul pentru Egipt era efectuat pe zboruri regulate, dar preturile erau mai mari, spune Traian Badulescu. Pe de alta parte, acestea dau posibilitatea clientilor de a economisi zile intregi, care s-ar pierde cu drumul.
Bani mai multi
Principalul dezavantaj pentru o astfel de vacanta il reprezinta costurile. O vacanta in care transportul este asigurat cu avionul este mai scumpa decit una in care acest lucru se face cu autocarul. De asemenea, mai trebuie sa se stie ca trebuie achitata si o taxa de aeroport, care este destul de mare. Aceasta varianta este aleasa in general de turistii pretentiosi, lucru care se poate vedea si din serviciile cerute de acestia, insa exista si persoane care prefera sa faca un sacrificiu financiar pentru a avea un drum mai scurt.
Turistii care aleg sejururile cu zboruri charter prefera serviciile all inclusive sau demipensiune, respectiv servicii de 4 si 5 stele. Sint si turisti care opteaza doar pentru mic-dejun sau pentru self catering in cazul pachetelor turistice ieftine, cu cazari la vile sau la hoteluri de 2-3 stele, spune Traian Badulescu.
Mai multe zboruri
Numarul mare de clienti care doresc sa ajunga rapid la locul in care isi vor petrece vacanta a determinat o crestere a numarului acestor zboruri, dar si programarea de curse charter si de pe alte aeroporturi decit cel din Bucuresti. Numarul de curse charter a inregistrat o crestere semnificativa de la an la an incepind cu 2004. In 2006 sint circa 60 de curse charter pe saptamina in sezonul estival. Majoritatea se efectueaza in perioada iunie octombrie, dar exista si curse charter in perioada octombrie aprilie, cum este in cazul Egiptului, sau in functie de cerere. In 2005 au fost 35 de curse charter pe saptamina. A crescut si numarul oraselor de pe care se efectueaza curse charter, in 2006 acestea fiind Bucuresti, Timisoara, Cluj si Bacau. Companiile aeriene care opereaza in prezent curse charter, in parteneriat cu agentiile de turism, sint Tarom, Blue Air si Carpatair, daca ne referim la cele din Romania, respectiv Nouvel Air, Air Malta, Aegean, Helenic si AMC, mai spune Traian Badulescu.
In prezent, se efectueaza, din Romania, zboruri charter spre Grecia (Creta, Salonic, Rhodos, Corfu), Spania (Barcelona, Malaga, Tenerife, Mallorca), Egipt (Hurghada si Sharm El Sheikh), Turcia (Antalya, Bodrum, Izmir), Malta, Tunisia (Monastir), Cipru. Destinatii nou incluse in ofertele turistice in acest an, care se opereaza cu zboruri charter, sint Corfu (Grecia), Tenerife (Spania), Monastir (Tunisia), Cipru. Conform operatorilor, si pentru acestea cererea este foarte mare, chiar daca publicul nu stie foarte mult despre ele.
Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4606&art=171&cHash=aa7e97b7fe
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: