8 Martie 2010
Top 5 sfaturi pentru a alege un nume potrivit business-ului tau
Afla ce trebuie sa stii daca esti un tanar antreprenor care isi alege un nume pentru business-ul sau proaspat lansat, in opinia lui Stefan Liute, strategy director Grapefruit, agentie de consultanta pentru branding si design interactiv ce deserveste branduri si institutii din toata lumea.
Ganditi din papucii clientului vostru
El spune ca numele unei companii trebuie sa placa si, mai ales, trebuie sa ramana in mintea clientului.
"Alegeti un nume care sa placa si sa ramana in mintea clientilor in primul rand, si abia apoi a voastra. Asta nu se poate face in solitudine, in biroul propriu. Daca nu ganditi in acest mod nu dati dovada de prea mare orientare catre client si nu aveti sanse prea mari de reusita", afirma Liute.
Alege un nume simplu
"Alegeti un nume mai simplu si usor de inteles decat sunteti inclinati in mod natural sa o faceti, pentru ca veti percepe intotdeauna orice variante de nume cu o mai mare subiectivitate decat o vor face clientii vostri", arata strategy director-ul Grapefruit.
Fiti autentici!
"Nu incercati sa pareti mai mult sau altceva decat ceea ce sunteti", mentioneaza acesta.
O astfel de abordare este deseori interpretata ca un semn de ridicol, prost-gust, prostie sau neadecvare de catre clientii din ziua de azi, care sunt tot mai educati si cu putere mai mare de discernamant, explica el.
Numele comercial vs numele persoanei juridice
"Cele doua NU sunt unul si acelasi lucru, iar pentru client conteaza primul, nu ultimul dintre cele doua. Numele comercial trebuie sa poata fi inregistrat ca marca comerciala cel putin in Romania, la OSIM.
Pentru asta, el trebuie sa fie suficient de diferit de alte marci deja existente in clasa de bunuri in care se incadreaza oferta voastra comerciala. Asadar, cand evaluati optiunile de nume, faceti si o astfel de verificare", explica el.
Doar pentru cei care conteaza
Pentru a placea tuturor, elementele creative precum numele sau logo-urile, trebuie sa devina cel mai adesea anoste si mediocre.
"Numele extraordinare au fani, dar si detractori multi", conchide cel care a infiintat in 1999, la Iasi, un mic parteneriat creativ cu Marius Ursache si Laurian Gridinoc, lansand astfel agentia de consultanta pentru branding si design interactiv Grapefruit.