6 Decembrie 2011
Carti pe care orice antreprenor TREBUIE sa le citeasca
Construim BIBLIOTECA ANTREPRENORULUI ROMAN: in fiecare miercuri, de la ora 12, invitatii emisiunii Start-up Wall-Street, transmisa in direct la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro, propun cate o carte pe care orice antreprenor trebuie sa o citeasca.
MARIUS GHENEA: "Good to great", de Jim Collins
Romanii au uneori tendinta sa considere ca unele proiecte “merg bine si asa”, fara sa caute excelenta in afaceri, ci doar termenul de “bun”. “De multe ori noi ne multumim cu mai putin decat ar trebui. In loc sa ne propunem excelenta, ne multumim doar cu ceva bun”.
Pentru a reliefa mai bine acest subiect, Marius Ghenea considera ca antreprenorii, si nu numai, ar trebui sa lectureze cartea “Excelenta in afaceri” de Jim Collins.
RADU TUDORACHE: Gandirea laterala, de Edward de Bono
Ca si gandirea logica, gandirea laterala este un mod de folosire a mintii. Este un obicei si o atitudine a mintii. Recunoscand nevoia ordinii si a modelelor, specifice gandirii verticale, Edward de Bono scoate in evidenta necesitatea actualizarii acestor modele, in scopul cresterii eficientei lor. Iar aceasta se poate realiza cu ajutorul intuitiei, al creativitatii - si al gandirii laterale. Aceasta carte este un manual de creativitate.
RADU GEORGESCU: "Unlocking your company's value", de Les Nemethy
"Cartea nu are un nivel foarte profesional. Este utila pentru oricine vrea sa inceapa un business, dar si de cei care sunt angajati si vor sa aiba doar o idee despre afaceri pe cont propriu. Este o carte care vina sa schimbe un pic cateva idei bine intepenite pentru antreprenorul wannabe”, mai spune Georgescu.
EUSEDIU MARGASOIU: Strategia oceanului albastru, de Chan Kim si Ren?e Mauborgne
Cartea Blue Ocean Strategy a iesit pe piata americana in 2005, sub semnatura lui Chan Kim si Renée Mauborgne. Autorii prezentau o alternativa la teoria “oceanului rosu”, scenariul de marketing in care competitorii se ataca reciproc pentru a-si mari cota de piata. In loc de asta, spun cei doi, marketerii ar trebui sa se orienteze spre non-consumatori, sa identifice barierele care ii opresc sa cumpere si sa creeze intocmai produsele pe care non-consumatorii si le-ar dori. Se creeaza astfel o piata noua, care lasa competitia pe dinafara - “oceanul albastru”.
MARIUS TUDOSIEI: The Art of the Start, de Guy Kawasaki
Acestea sunt doar unele dintre problemele cu care se confrunta orice antreprenor care viseaza sa aiba o afacere, iar Guy Kawasaki, fost director de marketing la Apple Computers, ne ofera raspunsul la ele in cartea The Art of the Start, afirma Marius Tudosiei.
Vezi mai jos opiniile lui Marius Tudosiei, proprietarul Bacaniei Vechi, despre ideile prezentate in carte.
ANCA BIDIAN: Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe, de Marshal Goldsmith
In opinia sa, cartea vorbeste despre functionarea intr-o perioada de schimbare.
“Intalnesc foarte des aceasta stare de nostalgie fata de trecut. Trecutul nu iti poate folosi decat sa iti culegi ce a fost bun si sa indrepti ce a fost mai rau. Nu te ajuta sa te indepartezi de un trecut nostalgic. (..) In perioade de schimbari majore nu ma ajuta cu nimic sa stau, sa ma vait, sa plang in continuare (..) Cartea vorbeste tocmai despre acest lucru”, spune Anca Bidian.