Pe 13 mai 2024, începând cu orele 10:00, S.T.B. va muta stația de autobuz “Aeroport Băneasa” cu aproximativ 50 de metri față de amplasamentul actual, pe direcția de mers către Otopeni.
Începând cu 14 mai 2024, traficul pe breteaua din fața Aeroportului Băneasa se va închide temporar, două zile.
Această modificare survine ca urmare a activităților pregătitoare din cadrul contractului de execuție „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1. - 1Mai-Tokyo", la viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6, Secțiunea Sud.
Acțiunea de mutare a stației se face cu aprobarea autorităților responsabile.
Semnalizarea lucrărilor și relocarea stației S.T.B. se efectuează conform cerințelor legale.
Jurnal de șantier la Magistrala 6
Iată în ce stadiu sunt lucrările pentru Magistrala 6:
- La Organizarea de șantier principală, din apropierea Aeroportului Băneasa, au fost executate lucrări de betonare fundații, umplutură și montare containere de șantier și lucrări pentru instalația electrică;
- La viitoarea stație Tokyo, s-au efectuat săpături, montări de tuburi de protecție și teste de etanșeitate;
- La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa continuă sondajele de utilități;
- La viitoarea stație Gara Băneasa au fost executate săpături de sondaje, excavații, săpături pentru grinda de ghidaj, execuție și betonare grindă de ghidaj;
- La interstația Piața Montreal – Gara Băneasa s-au efectuat săpături pentru sondajele de utilități;
- La viitoarea stație Piața Montreal s-au efectuat lucrări la grindele de ghidaj și probe de laborator pentru beton;
- La viitoarea stație Pajura au fost efectuate excavații, armări, betonări ale grindelor de ghidaj de la diverse axe și au fost instalați peste 23 de metri liniari de cofraje pentru grinzile de ghidare;
- La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura au continuat sondajele pentru rețele de utilități.
Sursa Foto: Metrorex/ Facebook
Proiectul "Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni" este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european (TEN-T), finanțat din fonduri externe.
Toată magistrala de metrou către aeroportul Otopeni va avea peste 14 kilometri și 12 stații și va fi deservită de 12 trenuri de metrou noi. Stațiile vor fi următoarele: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroportul Otopeni.
În total, costul ar trebui să ajungă la aproape 2,5 miliarde lei (fără TVA) pentru ambele secțiuni. Fondurile existau încă din 2010, dar proiectul metroului către aeroportul Otopeni a trecut prin diverse vicisitudini, ajungând chiar să se renunțe la el în 2021, când ministru al Transporturilor era Cătălin Drulă (USR).
Sursa foto: METROREX/ Facebook
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: