Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) îi avertizează pe consumatorii care vor să cumpere cozonaci din comerț să citească bine eticheta deoarece produsele pot conține E-uri care ar trebui să îngrijoreze cumpărătorul.

Președintele Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorilor, Mihai Culeafă, își propune, alături de o mică parte din echipa de control, să aducă la cunoștință consumatorilor români și dezavantajele cozonacilor achiziționați din comerț, care fac referire la conținutul lor.

De asemenea, acesta dorește să sublinieze nevoia imperativă de cunoaștere a etichetei de către consumatori. Analizând etichetele mai multor cozonaci din comerț se constată existența unor E-uri care ar trebui să îngrijoreze consumatorul și să îl determine să nu acorde încredere produsului doar pe baza ambalajului sau aspectului.

Printre substanțele regăsite se numără și tartazina (E102), coloranții articiali, precum E122, E123 sau E127, care au efecte dăunătoare și care ar trebui să alarmeze consumatorul cu privire la produsele care le conțin.

Tot în ceea ce privește eticheta, Mihai Culeafă își propune să evidențieze și problema absenței acesteia, sfătuind consumatorul român ca, mai ales în această perioadă în care târgurile cu specific își deschid porțile, să privească eticheta ca pe un criteriu principal de selecție a produselor, nu ca pe o informație facultativă.

În acest sens, consumatorului îi revine responsabilitatea de a-și alege alimentele în funcție de ingredientele, dar și de indicațiile de pe etichetă: data valabilității produsului, valoarea nutrițională, condițiile de păstrare, prezența alergenilor, procentajul unor ingrediente. De asemenea, starea sau aspectul ambalajului sau a spațiului de depozitare pot reflecta calitatea produsului.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri