Astfel orasele cu mai mult de 1,5 milioane de locuitori emit in medie 3,77 de tone de dioxid de carbon per persoana comparativ cu 6,74 de tone de CO2 pentru zonele cu mai putin de 500.000 de locuitori.
Unul dintre factorii care influenteaza semnificativ emisiile de gaze de sera este numarul de automobile care circula zilnic pe strazile unui oras. Astfel orasele in care exista un sistem de transport in comun eficient si care asigura infrastuctura pentru modalitati alternative de deplasare, de genul bicicletelor, sunt mai putin afectate de poluare decat regiunile cu un trafic intens.
Studiul a scos la iveala ca prin concentrarea populatiei in zone mai mici scad efectele negative pe care le are activitatea umana asupra habitatului natural. De exemplu cladirile de apartamente sunt mai usor si mai ieftin de incalzit decat casele aflate in suburbii. Pe langa aceasta gospodariile urbane emit mai putin dioxid de carbon decat cele din zonele suburbane si rurale.
Potrivit datelor emisiile totale de dioxid de carbon cresc odata cu dezvoltarea productiei economice dintr-o zona, insa cu o rata mai mica. Astfel, o crestere a populatiei cu un procent genereaza o crestere a gazelor de sera cu 0,8%, motiv pentru care valoarea lor este procentual mai mica odata cu cresterea numarului de locuitori.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: