Pentru angajații români, beneficiile medicale extrasalariale se numără printre cele mai importante șapte aspecte în ceea ce privește locul de muncă, potrivit unui studiu realizat recent de o platformă globală de recrutare, alături de factori precum salariul, siguranța locului de muncă sau echilibrul dintre viața personală și cea profesională.

Nu este de mirare, așadar, că astfel de beneficii, așa cum sunt abonamentele medicale, au devenit, deja, de ceva vreme, o ”normă” în piața muncii. Iar în ultimii ani, angajatorii au început să ofere, pe lângă abonamentele medicale deja prinse în pachetele angajaților, și alte beneficii din sfera medicală, un exemplu important fiind reprezentat de programele de screening. Fenomenul reflectă o schimbare profundă la nivelul mentalității angajatorilor și o redefinire a relației dintre aceștia și proprii angajați.

O nouă tendință pe piața muncii

Programele de screening sunt un element esențial pentru prevenție. În cadrul acestora, sunt desfășurate investigații și teste care urmăresc identificarea precoce, în rândul persoanelor aparent sănătoase, dar cu risc crescut, a celulelor precanceroase sau a tumorilor maligne în stadii incipiente, astfel încât tratamentul unor astfel de afecțiuni să înceapă cât mai devreme și să ofere șanse cât mai mari de vindecare.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, obiectivele și beneficiile programelor de screening includ reducerea incidenței afecțiunilor grave și a mortalității în urma acestora (prin detectarea și tratarea bolilor cât mai devreme), apelarea la metode de tratament mai ușoare sau mai puțin toxice, dar și îmbunătățirea serviciilor medicale în ansamblu.

Este evident că, transpuse la nivel individual, aceste beneficii ale screening-urilor înseamnă, per total, o populație mai sănătoasă și cu o stare psihică mai bună. Mai mult decât atât, de câțiva ani, companiile din mediul privat preocupate de bunăstarea și de sănătatea angajaților au identificat în astfel de programe un beneficiu extrasalarial valoros, pe care îl oferă ca bonus pe lângă facilitățile incluse în mod clasic în pachetul de angajare.

O schimbare la nivelul relației angajator – angajat

”Din ce în ce mai multe companii își asumă rolul de a asigura bunăstarea angajaților și completează pachetele medicale oferite ca beneficiu extrasalarial cu programe de wellbeing și de screening. În ultimii ani, peste 200.000 de angajați au avut acces la programe de wellbeing și au fost efectuate aproape 40.000 de screeninguri”, a precizat Andreea Minuță, Director Executiv al Diviziei de abonamente REGINA MARIA.

Acest fenomen reflectă o schimbare profundă la nivelul mentalității angajatorilor, care înțeleg, din ce în ce mai mult, cât de importantă este sănătatea propriilor angajați, lucru care îi determină să fie interesați de beneficii extrasalariale complexe din sfera medicală – fie prin extinderea pachetelor de abonamente cu servicii adiționale, fie prin completarea acestora cu programe complementare extra, așa cum sunt cele de screening.

”Organizațiile au înțeles că promovarea unei abordări holistice a sănătății angajaților, atât din punct de vedere fizic, cât și psihoemoțional, contribuie la un mediu de lucru sănătos și productiv, cu angajați mai fericiți și mai sănătoși. REGINA MARIA, ca partener al angajatorilor, dezvoltă programe personalizate adaptate specificului și nevoilor fiecărei industrii, menite să contribuie la starea de bine a angajaților”, a explicat Andreea Minuță.

De altfel, impactul semnificativ pe care angajatorii îl pot avea asupra sănătății angajaților a fost confirmat recent și de un studiu McKinsey Health Institute (MHI), desfășurat în rândul a 30.000 de angajați din companii din 30 de țări. Conform acestuia, există o legătură strânsă între experiențele pozitive la locul de muncă și o mai bună stare generală de sănătate, dar și o mai mare productivitate și creativitate.

Din toate beneficiile extrasalariale care vizează sănătatea angajaților, programele de screening dezvoltate împreună cu organizațiile din mediul privat mai joacă încă un rol esențial: acela de a crește informarea și, ulterior, interesul românilor în ceea ce privește prevenția. ”Sectorul privat are un rol semnificativ în promovarea și conștientizarea prevenției de către populație, atât prin facilitarea accesului la servicii medicale, dar și prin campaniile de educație și informare pe care le desfășoară”, a adăugat Directorul Executiv al Diviziei de abonamente REGINA MARIA.

”Prin astfel de inițiative, organizațiile și-au asumat un rol nou și important pentru vremurile pe care le trăim, acela de a educa angajații în ceea ce privește sănătatea”, este de acord și Ileana Alexandru, Vicepreședinte Resurse Umane, Mega Image. ”De asemenea, organizațiile devin o comunitate în care grija este importanta”, a adăugat aceasta. În toamna anului precedent, retailer-ul deținut de grupul internațional Ahold Delhaize a desfășurat, alături de Regina Maria, un program de screening adresat tuturor angajaților Mega Image din țară. În urma acestuia, în total, 1.200 de colegi ai companiei din 12 județe au beneficiat de screening la locul de muncă.

”În Mega Image suntem preocupați permanent de sănătatea colegilor noștri, în primul rând pentru că ne pasă de starea lor de bine, apoi, pentru că de sănătate sunt legate direct performanța și productivitatea în muncă. Ca parte din strategia noastră de wellbeing “Mega Stare de Bine” am dezvoltat programe dedicate sănătății și stării de bine a angajaților, precum inițiativa desfășurată împreună cu partenerul nostru Regina Maria – Caravana de screening-uri mamare, ecografii abdominale și tiroidiene pentru colegii și colegele din organizația noastră”, a precizat Ileana Alexandru.

Retailer-ul se află, deja, la al treilea program de screening desfășurat alături de Regina Maria și a apreciat, din nou, succesul acestei acțiuni în rândul angajaților, anticipând o potențială reluare a acestuia în viitor. De altfel, implementarea programelor de screening la sediile companiilor din România se conturează drept una dintre principalele tendințe din piața beneficiilor extrasalariale și în următorii ani.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri