Gigantul american Herbalife, cu vânzări de peste 5,1 miliarde de dolari în 2023 și un portofoliu de aproximativ 2000 de produse, își dorește o prezență cât mai semnificativă și pe piața din România, pe care o consideră încă una emergentă, cu posibilități de creștere, atât în ceea ce privește vânzările cât și din punctul de vedere al numărului de produse.

Compania care dezvoltă suplimente alimentare, produse pentru controlul greutății, dar și cosmetice, a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 107 milioane de lei anul trecut în România și estimează un nivel asemănător și pentru anul în curs.

“România este încă o piață în dezvoltare pentru Herbalife, cu mari oportunități de creștere în viitor. Ne interesează atât extinderea numărului de produse pe care le avem în prezent în România (circa 100), dar și creșterea vânzărilor și a numărului de distribuitori cu care colaborăm”, a declarat pentru Wall-Street Romeo Căzănescu (foto), Country Manager Herbalife România, Moldova, Ungaria şi Bulgaria.

romeo cazanescu herbalife

Potrivit Euromonitor, Herbalife este brandul numărul unu în lume în ceea ce privește produsele pentru controlul greutății, cu o cotă de piață de 18%, trend confirmat și pe piața autohtonă.

“Cel mai vândut produs din România este shake-ul înlocuitor de masă, Formula 1, care vine în mai multe variante de arome (cele mai populare sunt cele cu ciocolată şi cu fursecuri). Topul este completat de ceaiul pe bază de plante și băutura concentrată Herbal Aloe”, a mai afirmat șeful Herbalife România.

Dar ce face, de fapt, acest înlocuitor de masă?

“Shake-ul te ajută să ai numărul de nutrienți de care ai nevoie cu un aport caloric foarte mic”, mai explică oficialul Herbalife.

shake herbalife

Herbalife este o companie cu vânzare directă exclusiv prin distribuitori independenți și nu ia în calcul posibilitatea de a-și vinde produsele "la raft" în supermarket. În prezent, pe piața locală sunt mii de distribuitori, iar la nivel global sunt circa un milion de distribuitori în cele peste 90 de țări în care compania americană operează.

“Practic, aici este diferențiatorul nostru: atunci când vrei să cumperi produsele Herbalife, ți se face o evaluare wellness (se măsoară masa musculară, nivelul de hidratare, grăsimea viscerală etc) și ulterior ai alături de tine un distribuitor care te va ajuta să-ți stabilești obiectivele și te va sfătui în legătură cu produsele care funcționează cel mai bine pentru tine. Majoritatea distribuitorilor au cluburi wellness și fit-cluburi - comunități unde oamenii împărtășesc aceleași obiective”, mai afirmă Romeo Căzănescu.

Pe lângă produsele pentru controlul greutății, Herbalife are o gamă de produse adresată sportivilor, atât cei amatori, cât și cei care fac sport la cel mai înalt nivel. Astfel, la nivel global, compania americană are parteneriate cu peste 150 de sportivi, echipe și comitete olimpice, cele mai sonore nume fiind cele ale lui Cristiano Ronaldo, cu care Herbalife lucreză de peste 10 ani, dar și echipa spaniolă de fotbal Atletico Madrid.

În România, Herbalife are parteneriate cu Lotul Olimpic de Canotaj, cu echipa de fotbal FC Farul Constanța, cu multiplul campion național la triathlon și duathlon, Ciprian Bălănescu, și cu Dorin Alexe, Triplu Campion European la Karate.

„Niciunul dintre sportivii cu care lucrăm nu a avut vreodată vreo problemă cu produsele Herbalife consumate. Corpul unui sportiv de performanță este, practic, meseria lui, așadar un sportiv precum Cristiano Ronaldo, care știm cât de atent este la tot ceea ce face și ce consumă, nu ar utiliza niciodată decât produse la cele mai înalte standarde”, mai spune reprezentantul Herbalife.

Pentru cei care nu sunt neapărat pasionați de fotbal, Cristiano Ronaldo este unul dintre cei mai buni fotbaliști din istorie, iar de curând a devenit și primul fotbalist din lume golgheter în campionatele din patru ţări diferite: Premier League (Anglia), La Liga (Spania), Seria A (Italia) şi Saudi Pro League (Arabia Saudită).

cristiano ronaldo

Sportivii folosesc gama de produse pentru nutriție sportivă, Herbalife 24, certificată Informed Sport. Această gamă acoperă toate nevoile unui sportiv cu produse pre-workout, produse care se consumă în timpul antrenamentului, precum și produse care te ajută să te recuperezi post-workout.

Înființată în urmă cu 44 de ani, în Los Angeles, compania Herbalife deține în prezent cinci unități de producție: două în Statele Unite și trei în China. Însă, pe lângă fabricile proprii, Herbalife colaborează și cu alți producători de tip CDMO (Contract Development and Manufacturing Organisation). Unul dintre cei mai importanți colaboratori ai săi este compania italiană Fine Foods & Pharmaceuticals. Compania deţine trei fabrici în Italia, una de suplimente alimentare, una de produse farmaceutice şi alta de cosmetice, în care lucrează aproximativ 900 de angajați, iar o parte dintre produsele Herbalife vândute în România sunt fabricate și aici.

fine foods bergamo

“Transferul unei părți din producție către companii de tip CDMO este un trend tot mai întâlnit în industria farmaceutică. Pentru a face față acestor mari producători, cum este și Herbalife, depunem eforturi substanțiale pentru a ne îmbunătăți organizarea, standardele, sustenabilitatea și partea de resursele umane (avem o retenție a angajaților de 97%)”, susține Giorgio Ferraris (foto), CEO Fine Foods.

Giorgio Ferraris

Deși are un portofoliu de peste 2000 de produse, Herbalife are încă multe planuri de extindere.

“Ne dorim să avem mult mai multe produse vegetariene și vegane, cu proteine pe bază de plante, care vor înlocui protenia animală. De asemenea, vrem să avem mai multe produse pentru prânz și cină (până acum ne-am concentrat pe produse pentru micul dejun). Ne gândim și la o gamă pentru copii, dar și la mai multe variante pentru persoanele care au o viață activă”, a declarat pentru Wall-Street Simon Branch, Senior Director, Research Development and Scientific Affairs Herbalife EMEA.

În plus, pe viitor compania americană și-a propus să aibă și cât ai multe produse cu eticheta curată (cu accent pe arome naturale), dar și o atenție sporită pentru ambalaje, care să conțină tot mai multe materiale reciclabile.

În ultimii 10 ani, Herbalife a investit peste 300 milioane de dolari în dezvoltare ştiințifică, facilităţi şi tehnologii de producţie, iar pentru a asigura calitatea produselor, compania efectuează peste 300.000 de teste ale produselor în fiecare an.

Sursa foto: Shutterstock/Herbalife/Fine Foods

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri