Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a implementat, cu ajutorul Trencadis, o serie de funcționalități în contextul epidemiei de coronavirus prin mutarea online a tuturor operațiunilor zilnice, desfășurate anterior în ghișee și oficii. Bilanțul primei săptămâni de activitate exclusiv online a fost de peste 180.000 documente generate destinate solicitanților de servicii ANCPI.

În cele cinci zile ale săptămânii trecute, 16-20 martie 2020, au fost generate online peste 180.000 de documente destinate solicitanților de servicii ANCPI, dintre care peste 45.000 au necesitat semnare electronică. De asemenea, pe parcursul aceleiași săptămâni, au fost înregistrate peste 180.000 de acte din care circa 32.000 cu semnătură electronică.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), actualizează și îmbunătățește permanent Sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiștilor în domeniu. Cele mai recente modificări, realizate într-o perioadă foarte scurtă de timp, cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exlusiv online a serviciilor oferite de ANCPI și de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI).

Astfel, notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice. În primele două zile, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.

Totodată, angajații ANCPI și OCPI au acum posibilitatea de a aplică semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel, peste 10.000 de acte zilnic.

Sistemul informatic al ANCPI este accesat zilnic de 13.000 de utilizatori, dintre care 3.000 interni și 10.000 externi, numărul mediu zilnic de cereri înregistrate fiind de cca. 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanților de servicii (cetățeni, companii, instituții) de peste 38.000 pe zi.

Sursa foto: Francesco Scatena / Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri