Soluțiile celor doi finaliști la alegerile prezidențiale, la problemele de infrastructură ale României. Ce au transmis Nicușor Dan și George Simion

Sursǎ foto: Agerpres

Soluțiile celor doi finaliști la alegerile prezidențiale, la problemele de infrastructură ale României. Ce au transmis Nicușor Dan și George Simion

Nicușor Dan și George Simion au participat la Congresul Confederaţiei sindicale, de la Palatul Parlamentului, unde au fost chestionați cu privire la mai multe probleme cu care România se confruntă. Una dintre acestea este și accelerarea marilor proiecte de infrastructură, la care cei doi contracandidați au oferit un răspuns.

Nicușor Dan și George Simion, declarații despre problemele de infrastructură ale României

„Cum credeți că îi veți putea împinge mai mult de la spate pe cei care gestionează în Executiv proiecte mari de infrastructură? Cum vedeți o implicare a viitorului Președinte în acest tip de demers?”, a fost întrebarea la care a răspuns atât Nicușor Dan, cât și George Simion, după ce aceștia și-au rostit discursurile.

„Vă invit să ne uităm în trecutul celor care promit azi. Legat de dezvoltarea infrastructurii, vreau să dau un singur număr, în patru ani de mandat la Primăria Municipiului București am schimbat 200 de km de conductă magistrală de termie, față de 120 de km toți primarii dinaintea mea. Ce poate să facă președintele? Poate să facă două lucruri: el are în mână un instrument foarte puternic, influența sa în justiție, care înseamnă posibilitatea sa de a lupta cu corupția care paralizează multe sectoare. Președintele poate să dea o viziune, o etapizare a investițiilor pe care statul le face în infrastructură pentru ca ele să fie coerente”, a răspuns Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale din 2025.

George Simion a adus în discuție întârzierile pe care România le are în privința dezvoltării infrastructurii rutiere, făcând, de pildă, referire la sectorul Lețcani – Ungheni, din Autostrada Unirii (A8), cea care leagă Muntenia de Moldova.

„Tocmai am avut o întâlnire cu Cătălin Urtoi, unul dintre oamenii care militează pentru realizarea A8. Sunt întârzieri în special la sectorul Lețcani – Ungheni, însă asociația `Hai că se poate!` mi-a dat garanția că, cu patronajul viitorului președinte și incluzând chestiunea în CSAT, maxim în 2032 vom reuși să avem autostrăzile principale prevăzute, care trebuiau prin guvernările care l-au susținut inclusiv pe Dan la PMB să fie finalizate deja. Este nevoie să ne concentrăm pe un nod de transporturi în zona de sud a Bucureștiului, planul există, inclusiv cu continuarea proiectului de transport fluvial Adunați – Dunăre, în jurul localității Adunați, cu un aeroport de marfă și cu asigurarea infrastructurii rutiere necesare. Asta au făcut polonezii, au transformat portul Gdansk în poarta prin care au venit mărfuri din afara UE. Și turcii au făcut un aeroport și au o companie națională aviatică reprezentativă. Trebuie să recăpătăm gloria de odinioară. Acum exact 50 de ani noi, românii, construiam Transfăgărășanul, acum închidem Valea Oltului o lună pentru un drum tehnologic”, a spus liderul AUR.

Personalizate pentru tine